Bekaert kent "Vincent Gaeremynck" award toe

PERSMEDEDELING -- 18.05.1999

Bekaert kent de "Vincent Gaeremynck" award
toe aan North Star Steel

Bekaert kent zijn tweejaarlijkse kwaliteitsprijs voor walsdraadleveranciers voor 1997-1998 toe aan

NORTH STAR STEEL TEXAS (BEAUMONT, TEXAS, U.S.A.)

Bekaert, met directiekantoren in België, is de onafhankelijke wereldwijde leider in staaldraad en staalkoord en de belangrijkste aankoper van hoge kwaliteit walsdraad. Bekaert is tevens een pionier op het vlak van "Total Quality Management" (TQM) en is ervan overtuigd dat TQM moet toegepast worden over de gehele waardeketting indien men producten van de hoogste kwaliteit wil leveren aan de eindconsument. Daarom heeft Bekaert, jaren geleden, de "Vincent Gaeremynck Award" in het leven geroepen. Die prijs wordt toegekend aan één van Bekaerts kernleveranciers die in de voorbije twee jaar het bewijs geleverd heeft van een grote vooruitgang op het vlak Integrale Kwaliteit.

Een groot aantal criteria worden gehanteerd bij de rangschikking van de prestaties van de leveranciers; de belangrijkste zijn de volgende:
* Kwaliteit van het walsdraad (interne en externe karakteristieken, chemische samenstelling en mechanische eigenschappen)
* Onderzoek en Ontwikkeling van het walsdraad product.
* Leveringsvoorwaarden en algemene logistieke ondersteuning.
* Verwerkbaarheid bij de productie in onze fabrieken.
* Reactiesnelheid van de leverancier bij kwaliteitsverbeteringen en klachtenbehandeling.

North Star Steel Company, opgericht in 1965 en een dochtervennootschap van Cargill, is de tweede grootste "minimill" staalproducent in de Verenigde Staten en de achtste belangrijkste van àlle staalproducenten in de V.S. De activiteiten van North Star omvatten zogenaamde "minimills" met elektrische ovens te Beaumont, Kingman (Arizona), Monroe (Michigan), St. Paul (Minnesota), Wilton (Iowa) en Youngstown (Ohio). North Star beschikt eveneens over een walserij te Calvert City Kentucky), een eenheid voor de afwerking van buisvormige producten te Houston (Texas) en een productie-eenheid van kogels voor het vermalen van erts te Duluth (Minnesota).

In een joint-venture met BHP Steel Company uit Australië beschikt North Star over een minimill voor platte producten, North Star BHP Steel, nabij Delta (Ohio).

Cargill, de hoofdvennootschap van North Star Steel, is een gediversifieerde internationale verkoper, producent en distributeur van landbouwproducten, voeding, financiële en industriële producten, met ongeveer 80,600 medewerkers in meer dan 1,000 vestigingen in 65 landen en met een omzet van meer dan 50 miljard USD.

De prijs zal aan North Star overhandigd worden te Beaumont in juni 1999.

Einde van deze persmededeling.

Voor alle verdere informatie :

Willy Snaet
Directeur Groepscommunicatie en Algemeen Secretaris N.V. Bekaert S.A.
President Kennedypark 18
B-8500 Kortrijk