Oplossingen EMC en VERITAS Software voor opslagmanagement

Datum nieuwsfeit: 18-05-1999
EMC en VERITAS Software kondigen softwareoplossingen aan voor opslagmanagement

Nieuwegein, 18 mei 1999 - EMC Corporation en VERITAS Software Corporation introduceren twee softwareoplossingen - ontwikkeld door beide bedrijven - NT-informatie die op EMC Symmetrix Enterprise Storage- systemen is opgeslagen, beter te beheren en de beschermen.

De twee nieuwe producten, EMC Foundation Suite by VERITAS en EMC Database Edition for Oracle by VERITAS, integreren de toonaangevende VERITAS Volume Manager (VxVM) en VERITAS File System (VxFS) met de softwaretechnologie van EMC tot oplossingen die specifiek zijn ontwikkeld en geoptimaliseerd voor de Symmetrix Storage-systemen van EMC.

Met deze host-gebaseerde softwareoplossingen kunnen gebruikers hun Symmetrix-gebaseerde data eenvoudig beheren, doordat deze oplossingen voorzien in een brug tussen de EMC Enterprise Storage-systemen en -software (waaronder EMC TimeFinder) en VxVM en VxFS. Door het koppelen van deze VERITAS software-technologie met Symmetrix, kunnen klanten eenvoudiger gebruikmaken van de robuuste Symmetrix-opslagvoorzieningen. Naast het bieden van alle algemene voordelen van de VERITAS Foundation Suite, maakt de EMC Foundation Suite by VERITAS het mogelijk om de geavanceerde EMC-software te beheren en de onderliggende configuratie van de Symmetrix-systemen te begrijpen, wat het beheer van ondernemingsbrede opslag verder vereenvoudigt.

De EMC Database Edition for Oracle by VERITAS biedt niet alleen alle voordelen van de EMC Foundation Suite by VERITAS, maar ook integratie en prestatieverbeteringen voor Oracle databases. De combinatie van EMC, VERITAS en Oracle-producten zorgt voor een naadloze, end-to-end integratie van het opslagsubsysteem en de Oracle database.

"EMC werkt voortdurend aan oplossingen voor de bedrijfskritische IT-behoeften van klanten, die onderling kunnen samenwerken en toegevoegde waarde leveren," zegt Robert Dutkowsky, EMC's Executive Vice President of Markets and Channels. "Met deze twee nieuwe host-gebaseerde producten leveren we open opslagoplossingen die de klanten van zowel EMC als VERITAS behoefte aan opslagcentrische gegevensverwerking blijft groeien en VERITAS ontwikkelt oplossingen voor opslagmanagement die zijn gericht op het vergroten van de beschikbaarheid van bedrijfsinformatie," zegt Peter Levine, senior vice president, strategic operations, VERITAS Software. "Door samen te werken aan leveranciersspecifieke versies van onze populaire Foundation Suite en Database Edition for Oracle, zijn VERITAS en EMC in staat om een geïntegreerde oplossing te leveren voor het toenemende aantal klanten dat technologie van beide bedrijven gebruikt voor hun IT-behoeften."

VERITAS Software is lid van EMC's Global Alliance Program en lid van de Fibre Alliance. Het bedrijf is een toonaangevende ontwikkelaar van software voor end-to-end opslagbeheer. De producten van VERITAS voor opslagbeheer en high-availability zijn ontwikkeld om de systeemprestaties, de beschikbaarheid en het management te verbeteren, en tegelijk de beheerkosten te verlagen. Beide producten zijn per direct beschikbaar op Sun Solaris en zullen wereldwijd worden verkocht en ondersteund door EMC. Toekomstige versies van de producten zullen geschikt zijn voor HP-UX en Windows NT.

VERITAS Software
VERITAS Software Corporation ontwikkelt, verkoopt en onderhoudt software voor enterprise opslagbeheer en high-availability, voor het beheer van zowel on-line als off-line data op bedrijfskritische systemen. De producten zijn ontwikkeld om de systeemprestaties, de beschikbaarheid en de beheersbaarheid te verbeteren en de beheerkosten te verlagen. VERITAS-producten worden wereldwijd geleverd door een directe verkooporganisatie en een netwerk van resellers en OEM-partners in Noord-Amerika, Europa, Azië/Pacific en Japan. Meer informatie is te vinden op http:/www.veritas.com/.

EMC
EMC Corporation, gevestigd in Hopkinton, de Verenigde Staten, is naast IBM de grootste producent van intelligente 'disk storage' systemen voor opslag en opvragen van informatie. Het aanbod bestaat op dit moment uit de Symmetrix-serie voor mainframes van IBM, Bull, Siemens en Unisys en open systemen. Daarnaast levert EMC belangrijke softwareoplossingen voor data sharing, netwerk file services, remote mirroring en enterprise storage en back-up. EMC staat genoteerd op de New York Stock Exchange (NYSE) en beschikt over eigen vestigingen in de meeste landen, waaronder EMC Computer Systems (Benelux) B.V. in Nieuwegein. EMC behaalde over het boekjaar 1998 een omzet van $3,97 miljard en een winst van $ 793 miljoen. Informatie over EMC en haar producten is beschikbaar op het World Wide Web op www.emc.com/.

Voor meer informatie:
EMC Computer Systems (Benelux) B.V., tel: 030 600 92 00, contactpersoon: Rob Venstra of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, tel : 023 562 82 08, contactpersoon: Robert W. de Moll (e-mail: (robertdm@monogram.nl)).