Politiebericht Schiedam

Datum nieuwsfeit: 18-05-1999

18 mei 1999

Aanrijding met gewonde
SCHIEDAM -- Dinsdagmiddag omstreeks drie uur vond op de Churchillweg een aanrijding plaats tussen een fietster en een automobiliste. De fietster, een 16-jarige vrouw uit Schiedam, stak een oversteekplaats over en werd daarbij aangereden door de automobiliste. Het meisje raakte daardoor ernstig gewond. Ze werd door medewerkers van de traumahelikopter die inmiddels ter plekke was, en medewerkers van de ambulancedienst op de plek van het ongeluk gestabiliseerd en vervolgens per ambulance overgebracht naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam. De Churchillweg is, in de richting van de Zwaluwlaan, ten gevolge van het ongeluk enige tijd afgesloten geweest. Een nader onderzoek van de Technische Ongevallen Dienst moet meer duidelijkheid geven over de toedracht van de aanrijding.

Van bromscooter beroofd, één verdachte later aangehouden SCHIEDAM -- Maandagavond even na zes uur werd een 16-jarige op zijn bromscooter op het fietspad van het Hazepad rijdende Rotterdammer plotseling de weg versperd door drie knapen.
Eén van hen bedreigde de jongen met een buis en sommeerde het slachtoffer af te stappen en zijn bromscooter af te geven. Toen deze dat niet direct deed, werd hij van de bromscooter geslagen. Twee van de drie knapen gingen er vervolgens op zijn eigendom vandoor, terwijl de derde dader hen op zijn fiets volgde. Zo'n anderhalf uur later troffen surveillerende politiemensen van het district Schiedam de geroofde bromscooter rijdend aan in de Alexander Numanstraat. Toen zij de berijder wilden aanspreken, ging deze er rennend vandoor, maar kon na een korte sprint worden aangehouden. De knaap, een 18-jarige Schiedammer, werd voor nader onderzoek ingesloten.

Brand in clubhuis
SCHIEDAM -- In de nacht van zondag op maandag brak brand uit in een clubhuis van een voetbalvereniging aan de Schuttevaerweg (Spaanse Polder).
Het houtwerk en het isolatiemateriaal van het gebouwtje hadden door nog onbekende oorzaak vlam gevat. De brandweer kwam ter plekke om het vuur te blussen. Ook zaagden ze twee gaten in de houten vloer van het gebouw om de hitte onder het pand te verminderen. De politie van het district Schiedam stelt een nader onderzoek in naar de oorzaak van de brand. Brandstichting wordt niet uitgesloten.

Aanrijding met gewonde op rijksweg a4
SCHIEDAM -- Maandagmorgen kort voor half negen ontstond op de oostbaan van de rijksweg A4, net bij het verlaten van de Beneluxtunnel in de richting van het Kethelplein een aanrijding tussen drie auto's, waarbij twee bestuursters gewond raakten.
Bij het wisselen van rijstrook, hetgeen niet lukte, kwam een 26-jarige Rotterdamse automobiliste op de rijbaan tot stilstand. Een achter de vrouw rijdende auto, bestuurd door een 48-jarige vrouw uit Rhoon, kon tijdig tot stilstand komen, maar een daar achter rijdende automobilist niet, waardoor een aanrijding ontstond.
De 48-jarige bestuurster van de middelste auto moest door personeel van de brandweer uit haar auto worden bevrijd, nadat eerst het dak van haar auto was geknipt. Ook de in de eerste auto zittende 26-jarige Rotterdamse automobiliste raakte gewond. Beide vrouwen werden voor onderzoek naar het Dijkzigt ziekenhuis in Rotterdam vervoerd, maar konden na behandeling het ziekenhuis weer verlaten. Als gevolg van de botsing tussen de drie auto's waarbij in de spits drie van de vier rijbanen na de Beneluxtunnel voor enige tijd moesten worden
afgesloten, ontstond een file van zo'n zeven kilometer. Rond tien uur maandagmorgen konden alle rijbanen weer worden vrijgegeven.