Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Mondiaal kennisevenement DocuWorld 99 in Amsterdam

Datum nieuwsfeit: 19-05-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

Europese editie van mondiaal kennisevenement in Amsterdam:

"Geen enkele beslisser mag DocuWorld 99 missen."

Amstelveen, 15 april 1999
"DocuWorld 99 wordt een kennisevenement dat geen enkele beslisser aan zich voorbij mag laten gaan." Woorden van Peter van de Akker, Country Manager voor Xerox Nederland, dat dit jaar de eer te beurt valt om in samenwerking met een groot aantal Nederlandse en internationale partners de Europese editie van DocuWorld 99 te organiseren in het Rai Congrescentrum te Amsterdam, op woensdag 19 en donderdag 20 mei. "De rol van het document in welke vorm dan ook evolueert met een ongekende snelheid en is een kritische succesfactor in de manier waarop organisaties hun kennis vastleggen en communiceren, doelgroepen bereiken en overtuigen en zichzelf onderscheiden in de markt.

DocuWorld 99 bundelt alle kennis rondom het document en biedt de bezoeker een visionaire blik op het functioneren van organisaties in het volgende millennium, met als belangrijk thema one-to-one communicatie. Voor velen zal DocuWorld een echte eye opener zijn: een unieke mogelijkheid om hun visie op het document en kennismanagement te toetsen aan de huidige en toekomstige technologie èn de vertaalslag te maken naar de eigen praktijk."

Tienduizenden bezoekers De Europese editie van DocuWorld 99 vindt plaats naast soortgelijke events in Canada, Brazilië en de Verenigde Staten. Wereldwijd worden er vele tienduizenden bezoekers verwacht. DocuWorld is het kruispunt van ideeën en invloeden op het gebied van digitale documentverwerking en one-to-one communicatie, gericht op managers in IT, inkoop, marketing, reclame, huisdrukkerijen, facilities e.d. van zowel banken, verzekeringen, industrie en handel als overheidsinstellingen en grafische bedrijven. Doelstelling van deze dagen is om door middel van key-note speeches, leersessies door gerenommeerde sprekers en het tonen van oplossingen in vele marktsegmenten voor zowel de kantooromgeving als de data- en de huisdrukkerij-omgeving de bezoekers te informeren over de laatste ontwikkelingen. Ontwikkelingen die voor managers van iedere organisatie van strategisch belang zijn knowledge sharing, one-to-one communicatie, geïndividualiseerd printen, full colour digitaal drukken en digitale documentverwerking binnen het kantoornetwerk - zijn onderwerpen die aan de orde komen. Onder het motto 'Explore. Discover. Connect. To Original Thinking.' worden deze thema's uitputtend behandeld in presentaties, demonstraties en case-stories.

One-to-one
De 'one-to-one' gedachte, die in tegenwoordige marketingstrategieën vaak het vertrekpunt vormt voor de toekomst, wordt niet alleen overgedragen, maar ook gepraktiseerd in de organisatie van DocuWorld en benadering van bezoekers. DocuWorld voorziet in gerichte informatie voor vrijwel elke branche in de markt en biedt een programma waarin elke bezoeker zelf zijn keuzes kan maken naar vakgebied en interesses.

Nederlandse en internationale partners
Het thema 'Knowledge sharing' komt ook tot uiting in het belang dat tijdens DocuWorld wordt gehecht aan de samenwerking tussen gespecialiseerde ondernemingen in het ontwikkelen van innovatieve en end-to-end documentoplossingen. De organisatie bestaat dan ook uit een groot aantal bedrijven die met hun producten of diensten een plaats innemen in de documentketen. De partners komen uit binnen- en buitenland en variëren van softwarehuizen tot grafische dienstverleners en van branche-organisaties tot leveranciers van afwerksystemen zoals o.a. Adobe, C.P. Bourg, Electronics for Imaging, RSA, Rotaform, Cikam, Atlas Software, Roll Systems, Birdie Printing Consultancy, ColorXL, Ceelen, Marketech, Ruys, WAM!NET/4Sight, Xerox Business Services, Xerox Document Supplies, Colorbus, Böwe Systec, GEA, General Binding Corporation, het Grafisch Opleidings Centrum, Apple en Xerox Special Information Systems.

Grafische Avond
De grafische industrie krijgt als marktoverkoepelende toeleverancier voor documenten en communicatie-instrumenten speciale aandacht in activiteiten als onder meer de Grafische Avond op woensdag 19 mei. Dit infotainmentprogramma om praktische redenen in de avonduren gepland is ook toegankelijk voor bezoekers uit andere branches. Naast drie masterclasses met gerenommeerde internationale sprekers uit de branche zal er een Groot Grafisch Dictee worden afgenomen bij een aantal bekende Nederlanders. De avond wordt feestelijk afgesloten met een optreden van Loïs Lane.

Learning Zones
In totaal maken meer dan vijftig sprekers hun opwachting op DocuWorld 99 om in te gaan op een scala aan onderwerpen als communicatie met de 'onzichtbare klant', kleurgebruik in de praktijk, 'the future office', de digitale gemeente, de kloof tussen papier en digitaal, etc. De sprekers vertegenwoordigen uiteenlopende branches en zijn experts op hun specifieke vakgebieden. De onderwerpen en sprekers zijn ingedeeld in een matrix van vijf 'Learning Zones', om bezoekers een duidelijk overzicht te geven van de kennisgebieden en de eigen programma-keuze te vergemakkelijken. De Learning Zones hebben als respectievelijke thema's Printed Document Technologies, Sharing Knowledge, The Digital Value Chain, Colour in the Digital Age en The Digital Office of the Future. Naast de vijf Learning Zones is er een Solutions Zone waar de vertaalslag van 'leren' naar 'toepassen' wordt gemaakt en bezoekers demonstraties van werkende applicaties kunnen aanschouwen.

Key-note sprekers
Op het programma staan drie key-note sprekers. Uit Nederland is vertegenwoordigd Cor Molenaar, directeur One-2-One Interactive Marketing Group. Hij is strategisch adviseur bij diverse grote bedrijven en als direct marketeer betrokken geweest bij vele succesvolle projecten zoals o.a. Air Miles. Cor Molenaar zal cases behandelen waarbij zowel printsystemen als electronische weergave van informatie zijn gebruikt. Hij gaat voornamelijk in op de grote voordelen van one-to-one marketing voor organisaties die hun klanten zo effectief mogelijk willen bereiken met een optimale return on investment.

Uit de Verenigde Staten komt Barbara Pellow over, group director voor on-demand printing- en publishing-technieken van het toonaangevende Amerikaanse onderzoeksbureau CAP Ventures, marktleider op het terrein van consultancy in strategieën voor papiergebonden en electronische documenten. Barbara Pellow zal uiteen zetten wat de invloed is van digitaal drukken, internet en personalisering op de communicatie tussen mensen en hoe bedrijven een winstgevende communicatiestrategie kunnen opbouwen met behulp van on-demand printtechnieken.

De derde key-note spreker is Pierre Danon, President van Xerox Europa en in 1997 de drijvende kracht achter onder meer de Channels-strategie van Xerox. Hij zal de Xerox-visie weergeven op de ontwikkelingen op het gebied van printing on-demand en one-to-one communicatie. Verder gaat Danon in op enkele wereldwijde aanpassingen in de Xerox-organisatie die tot een meer marktgerichte aanpak zullen leiden.

DocuWorld Authors 99
Tijdens DocuWorld 1999 zal de bekende jeugdboekenschrijver Jan Terlouw namens Xerox een bijzonder initiatief aankondigen: DocuWorld Authors 99, een schrijfcompetitie voor Nederlandse middelbare scholieren. Aan de hand van het thema 'Het gezinsleven in de 21e eeuw' worden de jonge deelnemers uitgedaagd hun literaire talenten de vrije loop te laten in een opstel, essay of kort verhaal. De beste verhalen worden gepubliceerd in een boek dat middels Printing On Demand wordt geproduceerd. De hoofdprijs is een vierdaagse reis naar Los Angeles in de Verenigde Staten, waar de winnaar in het zonnetje wordt gezet en een hoofdprijs van maar liefst $ 1000 overhandigd krijgt. Bovendien ontvangt de school van de winnaar een door Xerox Nederland beschikbaar gestelde printer. Beoordeling van de ingezonden verhalen is in handen van een vakbekwame jury onder voorzitterschap van Jan Terlouw.

The Document Company Xerox
The Document Company Xerox is wereldwijd marktleider in producten, systemen, services en supplies voor document processing en document management. Naast toonaangevende copiers, printers - zowel zwart/wit als (steun)kleur - en multifunctionele apparatuur biedt Xerox een breed pakket document outsourcing diensten, op het gebied van documentproductie, documentbeheer, workflow, netwerken en ondersteuning. Als technologisch solutions provider voor de kantoor-, productie- en service-omgeving is Xerox actief in meer dan 130 landen. Xerox realiseerde in 1998 met haar kernactiviteit document processing wereldwijd (exclusief Japan) een omzet van US $ 19,4 miljard. Bij de Nederlandse vestigingen van Xerox in Amstelveen (hoofdkantoor), Zeist (marketingorganisatie) en Venray (productie, recycling en Europees logistiek centrum) zijn in totaal meer dan 3.600 mensen werkzaam.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie