Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

World Online biedt e-commerce service voor het MKB

Datum nieuwsfeit: 19-05-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
World Online

World Online biedt unieke e-commerce service aan voor het MKB

Vianen, 19 mei 1999 - World Online introduceert, in samenwerking met PTT Post en Catalog, het full service concept op het gebied van e-commerce voor het Midden- en Kleinbedrijf (MKB). De introductie is het gevolg van de resultaten van een onderzoek naar bedrijven in het MKB ten aanzien van e-commerce, verricht door de adviesgroep Electronic Commerce van Twijnstra Gudde.

E-commerce in Nederlandse bedrijfsleven

Het onderzoek van Twijnstra Gudde toont aan dat 42% van de middelgrote bedrijven gebruik maakt van e-commerce. Bij bedrijven met meer dan 500 medewerkers maakt 65% inmiddels gebruik van de mogelijkheden van e-commerce. E-commerce wordt in het MKB vooral ingezet voor inkoop- en verkoop toepassingen in de business to business omgeving. Snelheid, efficiency en inspringen op de verwachting van de klanten, blijken de belangrijkste motieven te zijn voor bedrijven om e-commerce activiteiten te ontplooien. Met name in de dienstverlenende branches en in de bouw- en industriebranche raakt men in toenemende mate geïnteresseerd in de mogelijkheden van e-commerce.

Samenwerking World Online, PTT Post en Catalog

De toenemende interesse voor e-commerce in het MKB heeft geleid tot een uniek samenwerkingsverband tussen World Online, PTT Post en Catalog. Doel van de samenwerking is e-commerce voor het MKB toegankelijk, efficiënt en betaalbaar te maken middels het full service concept. De e-commerce service van PTT Post verzorgt het betalingsverkeer en de logistieke afhandeling. Catalog is een specialist in het bouwen van

e-commerce internet sites. Naast de basiscomponenten die bij een internetwinkel horen, zoals connectivity, betrouwbare software en beveiligde betalingen, biedt World Online ook toegevoegde waarde in de vorm van consultancy vooraf, voorraadbeheer en logistiek achteraf. Daarnaast biedt World Online haar klanten ook een virtueel winkelcentrum.

Full Service Concept

Het e-commerce full service concept van World Online en haar partners is een volledige

e-commerce oplossing voor het MKB. Deze bestaat uit advies over de opzet en logistieke afhandeling van de e-commerce site. Hieronder vallen bijvoorbeeld het ontwerpen van de site zelf, een systeem voor voorraadbewaking, een administratiesysteem, bezorging van goederen en afhandeling van de financiën. In feite komt het erop neer dat als de klant een PC heeft, World Online en haar partners het totale e-commerce traject kunnen verzorgen. De

e-commerce activiteiten worden begeleid door een speciaal hiervoor ingerichte servicedesk die 24 uur per dag, 7 dagen per week bereikbaar is.


Copyright © 1998, 1999 World Online. Laatste wijziging: 19 mei 1999


reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie