Lotus brengt QuickPlace op de markt

Datum nieuwsfeit: 19-05-1999

Lotus brengt QuickPlace op de markt

Teamwareproduct biedt geografisch gespreide werkgroepen, veilige webomgeving voor samenwerking

Amsterdam, 19 mei 1999 Lotus Development maakt de beschikbaarheid bekend van Lotus QuickPlace, Lotus? nieuwste teamwareoplossing die in februari tijdens Demo '99 werd geannonceerd. QuickPlace stelt geografisch gespreide teams en werkgroepen in staat samen te werken via een bedrijfsintranet of Internet.

Met QuickPlace kunnen werkgroepen, ook wanneer deze over meerdere locaties zijn verspreid, met behulp van een Internet-browser een complete, multifunctionele omgeving inrichten, waarbinnen zij de meest uiteenlopende projectinformatie op effici
ënte en flexibele wijze kunnen uitwisselen,
delen en ordenen, waarbij de veiligheid van de informatie is gewaarborgd. QuickPlace is eenvoudig in gebruik, waardoor ondersteuning door de IT-afdeling nauwelijks nodig is en producttraining praktisch overbodig. QuickPlace maakt gebruik van de technologie van Lotus Domino.

QuickPlace is volgens de basisprincipes van het teamwareconcept ontworpen voor drie categorieën gebruikers:

· kleine tot middelgrote ondernemingen die niet of nauwelijks beschikken over IT-ondersteuning en die hun systeemomgeving willen uitbreiden met beheersbare samenwerkingsmogelijkheden ten behoeve van projecten;

· teams, binnen organisaties van elke omvang, die bedrijfsintern en in nauwe samenwerking een tijdelijk project moeten uitvoeren via het bedrijfsintranet;

· teams, binnen organisaties van elke omvang, die in nauwe samenwerking met andere partijen een tijdelijk project moeten uitvoeren via een hosted extranet bijvoorbeeld consultancyprojecten, contractonderhandelingen en evenementenplanning.

ITS US, een Lotus Business Partner en bèta-tester van QuickPlace, heeft de bèta-versie van Lotus QuickPlace geïmplementeerd. Hierbij werd het de organisatie snel duidelijk welke voordelen dit product bood op het gebied van samenwerking en communicatie in het kader van projecten, niet alleen voor de eigen werknemers, maar ook voor de klanten en leveranciers.

Volgens ITS US zijn projecten waarbij tien tot twintig partijen zijn betrokken eerder regel dan uitzondering. De communicatie in goede banen leiden via e-mail of voice-mail is nauwelijks haalbaar met zoveel deelnemers. Op deze manier heeft iedereen veilig toegang tot alle documenten, ideeën, projectplannen en overlegresultaten van alle teamleden. Zaken die voorheen uren in beslag namen kunnen nu in minuten worden afgehandeld, op ieder gewenst moment en vanaf iedere locatie.

Lotus Development
Lotus Development Corporation bestaat sinds 1982 en is een onderdeel van IBM. Lotus levert producten en services gericht op de samenwerking van individuen en bedrijven in een netwerkomgeving. Lotus-applicaties zorgen voor de onderlinge communicatie en voor de ontsluiting van informatie over de traditionele organisatiegrenzen heen. Lotus brengt haar producten wereldwijd in meer dan 80 landen op de markt. Lotus is wereldmarktleider op het gebied van messaging en groupware. De Lotus Services Group ondersteunt afnemers met advies, ondersteuning en opleiding.

Voor meer informatie:

Lotus Development Nederland BV       BRODEUR Schoep & Van der Toorn