Politiebericht Land van Cuijk

Datum nieuwsfeit: 19-05-1999

Woensdag 19 Mei

VERKEER

Tijdens een verkeerscontrole op de Stoofweg en Lunette in Grave en op de Bosschebaan in Velp zijn dinsdag 34 bekeuringen uitgedeeld. 30 bestuurders kregen een proces-verbaal omdat zij geen gordel droegen. 1 bestuurder van een bromfiets had geen bromfietscertificaat, 1 bestuurder droeg geen helm en twee bromfietsen bleken een te hoog vermogen te hebben. De controle is gehouden tussen 14.00 en 21.00 uur.

VERKEERSONGEVAL MET LETSEL

Een 17 jarige bromfietser uit Grave is woensdagmorgen gewond geraakt bij een verkeersongeval op de Hoogeweg in Escharen. Hij verleende komende vanaf de Ploegweg geen voorrang aan een 32 jarige automobiliste uit Grave die over de Hoogeweg reed. De bromfietser werd geschept door de personenauto. Het slachtoffer is met een gebroken been overgebracht naar het ziekenhuis in Nijmegen.

INBRAAK IN AUTO

Uit een auto die geparkeerd stond aan de Koorstraat in Boxmeer verdween woensdagavond een tas en een telefoon. In de tas zaten persoonlijke papi eren. Van de auto is een ruit vernield.

DIEFSTAL AANHANGWAGEN

Tussen maandagavond en dinsdagavond verdween in Beers een aanhangwagen die bij een woning aan de Wieken stond. Van een auto die bij dezelfde woning stond werd een band vernield.