Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 19-05-1999

Woensdag 19 Mei

SNELHEIDSCONTROLE

Op de Violierstraat in Uden is dinsdagmiddag tussen 14.00 en 16.30 uur op snelheid gecontroleerd. Van de 1290 passerende voertuigen reden er 120 te hard. De snelste reed 94 km. per uur.

INBRAAK NIET GELUKT

Onbekenden hebben vanmorgen vroeg geprobeerd in te breken in een bedrijfspand aan de Ringbaan in Venhorst. Het bleef bij een vernieling van een deur, er wordt niets vermist. Ook bij een woning aan de Meeuwdonk in Veghel ging het mis. Daar zag een bewoner, die wakker werd van het geblaf van zijn honden, nog net twee mannen over de schutting springen. Zij waren net op tijd weg voor de scherpe tanden van een Duitse herder. De mannen zijn niet in de woning geweest.

BEELDEN WEG UIT TUIN

In de nacht van dinsdag op woensdag zijn uit een tuin aan de Julianastraat in Uden drie beelden en een zuil gestolen. De waarde van de beelden, voorstellende manneke pis, naakte vrouw en venus van milo, is niet bekend.

TWEEDE INBREKER AANGEHOUDEN

De politie heeft vanmorgen een 17-jarige jongen uit Uden aangehouden. Hij wordt ervan verdacht betrokken te zijn geweest bij de inbraak in de nacht van maandag op dinsdag in en bedrijf aan de Prior van Milstraat in Uden. Daarbij werd een 21-jarige Udenaar op heterdaad betrapt. De 17-jarige is in verzekering gesteld, zijn eerder aangehouden maat wordt vrijdag a.s. voorgeleid aan de officier van justitie in Den Bosch.