Hoogste punt nieuwbouw Hogeschool Enschede bereikt

HE

19 mei 1999
99.033

Hoogste punt nieuwbouw Hogeschool Enschede bereikt Het hoogste punt van de eerste fase van de nieuwbouw van de Hogeschool Enschede aan de Tromplaan is vandaag bereikt en met de nodige festiviteiten gevierd.

Collegevoorzitter dr. A. Peters van de Hogeschool hees de vlag op een van de drie nieuwe onderwijspaviljoens, die zijn ontworpen door architect Harry Abels. Daarna barstte een vuurwerk los boven de Hogeschool Enschede, waar zo'n 200 genodigden getuige waren van dit moment.

In minder dan 8 maanden werd het hoogste punt bereikt van de nieuwe behuizing van de Hogeschool, die in september - bij aanvang van het nieuwe studiejaar - in gebruik zal worden genomen. De omvangrijke verhuisoperatie van de verschillende onderwijsinstituten zal in de zomervakantie dienen plaats te vinden. De nieuwbouw dient om die reden binnen 10 weken afgebouwd te zijn.

In de nieuwe paviljoens worden de niet technische opleidingen van de Hogeschool gevestigd, zoals Verpleegkunde, Fysiotherapie, Bedrijfs - en Commerciële Economie, Small Business, Personeel en Arbeid, Maatschappelijk Werk en Dienstverlening.

De tweede fase van de nieuwbouw start in september a.s. en omvat de bouw van een restaurant, een zeer omvangrijk studielandschap en een grote entreehal. Na het gereedkomen van de tweede fase in de loop van 2000 volgt de officiële opening van de Stadscampus van de Hogeschool Enschede.

laatste wijziging gemaakt op: 21-05-99