Politiebericht stad Groningen

Korps: Groningen, plaats: Groningen 20-05-99

Persberichten stad Groningen/
Donderdag 20 mei 1999

Dagelijkse berichten district Groningen / Haren Man krijgt bijtende vloeistof in het gezicht gespoten

Een 21-jarige man uit Groningen die woensdagnacht rond 05.00 uur op de Oude Ebbingestraat liep is door een man met een bijtende vloeistof in het gezicht gespoten. Het slachtoffer was door twee mannen aangesproken die geld van hem eisten. De man weigerde dit en kreeg toen hij doorliep van een van de mannen een bijtende vloeistof uit waarschijnlijk een spuitbus in het gelaat gespoten. De man is door de GGD naar het Academisch Ziekenhuis gebracht. Onderzoek in de omgeving naar de twee mannen leverde geen resultaat op.

Man aangehouden die nog moet zitten
De politie heeft woensdagnacht rond 05.00 uur in de Bankastraat een man aangehouden die rondscharrelde bij een geparkeerde auto. De man die waarschijnlijk onder invloed van drugs verkeerde en aan een voet schoen en sok miste bleek nog gesignaleerd te staan voor drie dagen gevangenisstraf. Hij is ingesloten en wordt overgedragen aan justitie.

Jongen rijdt op gestolen brommer
Bij een controle op de Oude Adorperweg is een 16-jarige jongen aangehouden omdat hij op een gestolen brommer reed. De jongen reed 's nachts om 01.30 uur met een andere bromfietser zonder verlichting over de Oude Adorperweg. Beide bromfietsers kregen bonnen voor het rijden zonder verlichting, niet in het bezit zijn van een bromfietscertificaat en onverzekerd rijden. De 16-jarige jongen is ingesloten voor nader onderzoek.

Man in bezit van vuurwapen
Een 26-jarige man uit Groningen die rond middernacht in de Oosterstraat gecontroleerd werd op het in bezit hebben van verdovende middelen bleek een vuurwapen bij zich te dragen. Ook was hij in het bezit van een kleine hoeveelheid dope. De man is ingesloten voor nader onderzoek.

Dronken rijder
In de Vinkenstraat is een 31-jarige man die zijn auto achterwaarts en met twee wielen op de stoep parkeerde gecontroleerd op het rijden onder invloed. Dat bleek inderdaad het geval. De man had een promillage van 1.0. Een dagvaarding en een boete van fl 900.- werd zijn deel.

Overvaller sigarenzaak aangehouden
Een 21-jarige man uit Groningen is woensdagnacht in de Hoekstraat aangehouden op verdenking van een overval eerder die dag op een sigarenwinkel aan de Paterswoldseweg. Tegen 16.30 uur kwamen twee mannen de winkel binnen. Een van de mannen bedreigde het 25-jarige personeelslid met een mes en eiste geld. Na een hoeveelheid geld uit de kassa te hebben meegenomen verdwijnen beide mannen uit de zaak via de Eeldersingel in de richting van de stad. Op basis van het opgegeven signalement heeft de politie de 21-jarige man aangehouden. Bij zijn aanhouding was de man in bezit van een kleine hoeveelheid cocaïne en heroïne. Hij zit vast voor een nader onderzoek.

Burenruzie resulteert in vechtpartij
Een ruzie tussen een familie en een overbuurman aan de Friesestraatweg ontaarde woensdagmiddag in een vechtpartij. Over en weer zijn klappen gevallen waarbij de 59-jarige overbuurman een 26-jarige man een klap met een hamer gegeven heeft. De man die geslagen werd is na de vechtpartij naar de Kerklaan gereden en vandaar met de ambulance naar het ziekenhuis gebracht. De vader van de 26-jarige man ging op de Friesestraatweg verhaal halen en vernielde met enige familieleden een tuinhekje, tuinlamp, brievenbus, voordeurruit en afscheidingsmuurtje. De gearriveerde politie heeft alle betrokkenen naar het bureau meegenomen voor een nader gesprek. Na verhoor werd iedereen op vrije voeten gesteld. De beide partijen zullen aangifte doen. De aanleiding van de ruzie is een reeds jaren slepende kwestie omtrent een stukje grond.

Man meldt zich voor schietpartij Planetenlaan
Een 27-jarige man uit Groningen heeft zich woensdag gemeld bij de politie in verband met zijn betrokkenheid bij de schietpartij in een woning aan de Planetenlaan op maandag 17 mei. De man is aanhouden en wordt door de politie verhoord over zijn betrokkenheid bij de schietpartij.

Voor nader informatie; afdeling voorlichting, 050 - 5995010