Datum nieuwsfeit: 20-05-1999

GCI HOLLAND PR

Capelle aan den IJssel, 20 mei 1999

Sonera verwelkomt nieuwkomer en collega @Home

Sonera, Fins telecommunicatiebedrijf en service provider, beschouwt de lancering van het Amerikaanse @Home op de Nederlandse markt als een welkome uitdaging. @Home is namelijk vrijwel identiek aan Sonera QuickNet, het concept dat een jaar geleden is geïntroduceerd en dat momenteel in Rotterdam en Dordrecht voor consumenten beschikbaar is. Remco Westermann, OSP (Online Service Provision) director van Sonera Nederland BV, ziet de komst van @Home als een positieve marktontwikkeling. "De introductie van een nieuwe speler op de markt voor internet via de kabel draagt bij aan een hogere bekendheid van de voordelen die het internetten via de kabel biedt. Met de komst van @Home hebben nog meer consumenten de kans dat te beleven en te ervaren. Wij zien in @Home daarom een sterke medestander om ons product Sonera QuickNet voor alle Nederlandse consumenten bereikbaar te maken."

De kabel zal volgens Westermann de Internet situatie in Nederland structureel veranderen. Westermann licht toe: "Nederland staat aan de vooravond van een nieuwe beleving van het internet. Want met kabel is het pas echt mogelijk om optimaal van het internet gebruik te maken. Er zullen daarom steeds meer kwalitatief hoogstaande diensten, entertainment en producten aangeboden worden. De consument profiteert hiervan."

Sonera QuickNet
Sonera Quicknet werd een jaar geleden geïntroduceerd in Nederland. Naast onbeperkte internettoegang, biedt QuickNet een portal waar consumenten diverse kanalen vinden met onder meer nieuws, games, muziek, software, videoclips en filmtrailers. De informatie is zowel op nationaal als regionaal niveau gefilterd, zodat gebruikers bijvoorbeeld snel en eenvoudig informatie over uitgaanstips in de regio kunnen vinden. Sonera QuickNet is dus het levende bewijs dat met de kabel het internet echt tot leven komt en dus een 'complete ervaring' wordt.

Sonera Nederland BV
Sonera is van oorsprong een internationaal telecommunicatiebedrijf uit Finland met vestigingen en samenwerkingsverbanden in 14 landen. In 1998 bedroeg de omzet van Sonera Ltd. Euro 1,623 miljard. In datzelfde jaar bedroeg de winst Euro 0,289 miljard. Sonera is internationaal één van de koplopers op het gebied van nieuwe media en mobiele- en datacommunicatie. In Nederland vormt internet het speerpunt voor producten en diensten en kan Sonera als volwaardige ISP beschouwd worden. Sonera Nederland BV heeft momenteel vestigingen in Capelle aan den IJssel en Utrecht. Medio juni zal een geheel nieuw pand in Capelle aan den IJssel in gebruik worden genomen, waar circa 30 medewerkers werkzaam zullen zijn.

Noot voor de redactie (

Noot voor redacties