Politiebericht Brabant-Zuid-Oost: Eindhoven

Persbericht/

Berichten uit Eindhoven
Eindhoven: Stagiaire gewond bij bedrijfsongeval

Woensdagmiddag om 16.30 uur is een 20-jarige vrouw uit Milheeze gewond geraakt bij een bedrijfsongeval. De vrouw loopt stage bij een bedrijf aan de Hoppenkuil. Zij was bezig met het inpakken van een 8 meter lange zuigerstang. Zij tilde met behulp van een takel de stang op. Toen de stang op schouderhoogte was, brak de strop en viel de stang op de voet van de stagiaire. Zij is met een verbrijzelde voet in het ziekenhuis opgenomen worden. De Arbeidsinspectie stelt een onderzoek in.

Eindhoven: Vrouw zwaargewond bij aanrijding
Een 31-jarige vrouw uit Eindhoven is woensdagavond om 19.45 uur zwaar gewond geraakt bij een aanrijding op de kruising Piuslaan - Heezerweg. Volgens getuigen had zij groen licht toen zij met een snorfiets vanuit de Heezerweg de Piuslaan overstak. Zij kwam vanuit de richting centrum. Over de Piuslaan, vanuit de richting Tongelre reed een 21-jarige Eindhovenaar met zijn personenauto, volgens getuigen, met hoge snelheid door rood licht. Hij schepte de snorfietster. De vrouw is in het Diaconessenhuis opgenomen.

Eindhoven: Tas geroofd
Een 69-jarige vrouw raakte woensdagavond om 21.45 uur haar handtas kwijt toen zij over de Piazza liep. Twee personen op een bromfiets kwamen haar achterop gereden en rukten haar tas uit haar hand. In de tas allerlei papieren en f 400,=.

Eindhoven: Etalagekraak
Donderdagmorgen rond 4.45 uur zijn inbrekers met een gestolen auto de etalage van een elektronicazaak in het Winkelcentrum Woensel binnengereden. Uit de etalage zijn videocamera's, fotocamera's en een computer weggenomen. De waarde f 25.000,=. De schade aan de winkel is ongeveer f 40.000,=.

Eindhoven: Automobiliste onder invloed
Op de Edelweisstraat is donderdag om 3.50 uur een 44-jarige Eindhovense automobiliste aangehouden. Zij reed in een personenauto en had gedronken. De uitslag van de ademanalyse was 1,15 ?. Tegen de vrouw wordt proces-verbaal opgemaakt. Zij kreeg een rijverbod van 5 uur.

Eindhoven: Snelheidscontrole
Woensdagmorgen tussen 9.00 en 10.00 uur heeft de politie op de Boschdijk, tussen de rondweg en de Fellenoord, een snelheidscontrole gehouden. Er passeerden 623 voertuigen de radarapparatuur. 108 bestuurders deden dat te snel. De snelste reed 92 km/u. op dit deel van de Boschdijk is de maximum snelheid 50 km/u.