Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Eerste nummer Great! Britain enthousiast ontvangen

Datum nieuwsfeit: 20-05-1999
Vindplaats van dit bericht
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten

PERSBERICHT - 20 MEI 1999

HB-Media scoort hoog met nieuwe uitgave
Enthousiaste ontvangst voor Great! Britain
De fraaie cover van Great! Britain

Na bijna een jaar van intensieve voorbereiding is half mei het eerste nummer verschenen van het blad "Great! Britain".

Het toeristisch kwartaalmagazine over het Verenigd Koninkrijk wordt uitgegeven door Heleen Bakker, hoofdredacteur van HB-Media in Raalte, en Harold Kolkman van d'Orizon Media in Castricum. Toergilde Holland-lid Rinus Vrijdag zorgt voor de "aansturing".

Het eerste nummer van Great! Britain ziet er mooi en goed verzorgd uit. Op de 48 pagina's 'binnenwerk' wordt aandacht besteed aan een groot aantal toeristische onderwerpen in het Verenigd Koninkrijk: het Lake District, Hadrian's Wall met het lieflijke stadje Hexham, het kustpad van Wales en mooie wandelroutes in de Schotse Hooglanden, om er een paar te noemen.

Wimbledon
Rinus Vrijdag ging zelf op zoek naar de oorsprong van het tennistoernooi van Wimbledon en pikte en passant nog een stukje "King Richard" Krajicek mee. Verder in het blad veel interessante varia voor de fervente Anglofiel, waaronder een kort portret van een door "Food from Britain" gelauwerde Nederlandse ladychef of the year. Verder is er een enthousiast voorwoord van Kevin Powers, directeur van BTA Amsterdam, die -begrijpelijk- om meerdere redenen blij is met het initiatief van de twee uitgevers.

Het eerste nummer van Great! Britain is verschenen in een oplage van 10.000 exemplaren en wordt verkocht bij de betere verkooppunten van Betapress in Gilze. De eerste reacties zijn volgens Rinus Vrijdag "bijzonder positief".

Enthousiast
"Direct na verschijning kregen we al enthousiaste telefoontjes. Niet alleen van lezers, maar ook van toeroperators en toeristische organisaties. Het lijkt er dus op, dat we het 'gat in de markt' op een goeie manier gevuld hebben", zegt hij.

Volgens Rinus bevestigt dat de juistheid van de positieve conclusies, die tijdens de Vakantiebeurs al werden getrokken uit een haalbaarheidsonderzoek, dat toen samen met BTA Amsterdam werd uitgevoerd. Voor de adverteerders in Great! Britain is van belang, dat de afzet naar het publiek van de volledige oplage door de uitgever wordt gegarandeerd.

Gelikter
Het volgende nummer, dat eind juni verschijnt, wordt nog iets "gelikter" van uitvoering. De redactie heeft onder meer artikelen in voorbereiding over Folkestone, Wedgewood, het Peak District, Leeds, Edinburg, Yorkshire, James Harriott en Spoken in Londen.

On Track
Het duo Heleen en Harold heeft overigens enkele weken geleden ook On Track overgenomen, een "blad voor avontuurlijk ingestelde mensen" in de leeftijd van 18 en 35 jaar. Dit blad werd uitgegeven door Up to Date uit Zwolle.

Ook On Track zal voortaan onder de redactionele verantwoordelijkheid van hoofdredacteur Heleen Bakker van HB-Media verschijnen. Het is de bedoeling in het najaar formule en vormgeving ingrijpend aan te passen en nog beter toe te snijden op de doelgroep.

Voor meer informatie:

HB-Media
Heleen Bakker
Postbus 179
8100 AD Raalte
tel. 0572 35 35 57
email: (hbmedia@compuserve.com)

d'Orizon Media
Harold Kolkman
Postbus 135
1900 AC Catsricum
tel. 0251 67 21 36
email: (dorizon@wxs.nl)

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie