Euro Medium Term Note Programme gelanceerd voor Schiphol

Datum nieuwsfeit: 20-05-1999

Amsterdam Airport Schiphol

Euro Medium Term Note Programme gelanceerd voor Schiphol Group

Schiphol, 20 mei 1999 - Onder meer om toekomstige investeringen te kunnen financieren heeft de in Londen gevestigde financiële instelling Lehman Brothers International (Europe) vandaag in opdracht van de directie van Schiphol Group een Euro Medium Term Note-programma (EMTN) gelanceerd. Dit programma stelt Schiphol Group in staat om in de komende jaren naar behoefte geld te lenen tot een maximum van 500 miljoen Euro (f 1,1 miljard).

De formele ondertekening van het programma vond vandaag op Schiphol plaats in aanwezigheid van alle banken die eraan deelnemen. Dit zijn: Lehman Brothers International (Europe), ABNAMRO Bank N.V., ING Bank N.V., Merrill Lynch International, Morgan Stanley & Co. International Limited en UBS AG via haar dochteronderneming Warburg Dillon Read.

De 'notes', schuldbewijzen, kunnen worden genoteerd op de AEX Stock Exchange en de London Stock Exchange. Ze krijgen aan 'rating' van Aa1 (Moody's Investors Service) en AAA (Standard & Poor's Ratings Services). De 'notes' kunnen worden uitgegeven in Amerikaanse, Australische, Canadese, Nieuw-Zeelandse of Hong Kong Dollars, Deense, Zweedse of Noorse Kronen, Japanse Yen, Britse ponden, Zwitserse Franken en Euro's. De vervaldatum van de 'notes' wordt in overleg tussen Schiphol Group en de betrokken bank bepaald.

Schiphol Group is de eerste luchthavenonderneming die gebruik maakt van het EMTN-programma. Het verschaft Schiphol Group een betere toegang tot de kapitaalmarkt om in de komende jaren de omvangrijke investeringen op Schiphol te kunnen financieren. Daarnaast stelt het de luchthaven in staat om volgend jaar een obligatielening van f 400 miljoen af te lossen, die dan afloopt.

046-1999/rw