CA investeert maximaal 50 miljoen dollar in CHS Electronics

Computer Associates

COMPUTER ASSOCIATES EN CHS ELECTRONICS INTENSIVEREN STRATEGISCHE SAMENWERKING

CA INVESTEERT TOT MAXIMAAL 50 MILJOEN DOLLAR IN CHS ELECTRONICS

Nieuwegein / Islandia, NY, 20 mei 1999 – Computer Associates International, Inc. (CA) en CHS Electronics hebben een overeenkomst gesloten die de strategische samenwerking tussen beide bedrijven verder versterkt. CHS Electronics geeft als onderdeel van de overeenkomst CA het recht het productenprogramma van CHS te voeren, terwijl CA tot maximaal 50 miljoen dollar in CHS zal investeren.

CHS Electronics is met 150.000 wederverkopers in 46 landen de grootste distributeur in Europa en Latijns-Amerika. Wereldwijd staat het bedrijf wat omvang betreft op de derde plaats. In Azië, het Midden-Oosten en Afrika bouwt het bedrijf eveneens een belangrijke positie op. CHS voert een relatief beperkt assortiment van veelgevraagde producten die afkomstig zijn van toonaangevende aanbieders. Meer dan 90 procent van de verkochte producten is afkomstig van 60 toonaangevende leveranciers als CA, Hewlett-Packard, Microsoft, IBM, Seagate, Compaq, Quantum, Western Digital, Intel, 3Com, Toshiba, Epson, Sun en Creative Labs.

Platformonafhankelijke positie gegarandeerd

"Via deze strategische samenwerking is CA’s Global Professional Services (GPS)-divisie beter in staat te reageren op de behoefte van onze klanten aan een geïntegreerde oplossing die bestaat uit zowel hardware, software als professionele dienstverlening", zegt Charles B. Wang, ‘CA Chairman and Chief Executive Officer’. "Onze relatie met CHS stelt ons in staat deze toegevoegde waarde te leveren, zonder onze onafhankelijke positie op het gebied van hardwareplatformen in gevaar te brengen. Die neutrale positie is immers van vitaal belang om flexibel te kunnen inspelen op de eisen en wensen van onze klanten."

"Onze aanpak om ons te concentreren op distributie en ons vermogen om producten wereldwijd te kunnen leveren, stellen CA in staat sneller te reageren op veranderingen in de markt", zegt Claudio Osorio, ‘CHS Chairman and Chief Executive Officer’. "Door onze samenwerking met CA als toonaangevende aanbieder van beheeroplossingen verder uit te breiden, krijgen wij bovendien een betere uitgangspositie om onze wederverkopers – van klein tot zeer groot – te voorzien van toonaangevende technologie."

CHS zal de investeringen in deze overeenkomst gebruiken als werkkapitaal. De voorgestelde transactie is nog onderwerp van onderhandelingen en het opstellen van de definitieve documenten.

Softwarebundeling

Computer Associates International (CA) en CHS Electronics hebben onlangs een overeenkomst gesloten waarbij CHS Electronics de IT-beheeroplossingen van CA bundelt met de server-, desktop- en opslagproducten die CHS in Europa, het Midden-Oosten, Azië en Latijns-Amerika levert.

Dit betekent dat CHS de softwarepakketten van CA voor opslagbeheer, desktopmanagement, beveiliging en netwerkmanagement in diverse combinaties leveren aan zowel eindgebruikers als het uitgebreide internationaal netwerk van CHS van wederkopers en ‘system integrators’.

Alle gebundelde beheerproducten zijn gebaseerd op CA’s Unicenter TNG Framework. De samenwerking zal naar verwachting de verkoop van CA’s beheerproducten in diverse wereldwijde markten belangrijk doen toenemen, met name in de snelgroeiende Europese markt voor middelgrote en grote gebruikers.

Brede samenwerking

De overeenkomst heeft betrekking op NetworkIT en de workgroup editions van ARCserveIT, InoculateIT, AimIT, ShipIT en ControlIT. Deze software zal worden geleverd bij de gehele reeks van hardwareproducten die CHS verkoopt. Hieronder vallen onder andere PC’s, opslagsystemen en ‘highend’ servers voor de zakelijke markt. Als onderdeel van de overeenkomst zal CHS bovendien CA als belangrijkste aanbieder van beheeroplossingen bij haar klanten aanbevelen.

"Prioriteit nummer één is voor ons dat wij onze wederverkopers – en via hen onze eindgebruikers – een belangrijke toegevoegde waarde kunnen bieden", zegt Claudio Osorio, ‘chairman and chief executive officer’ van CHS Electronics. "Als gevolg van onze overeenkomst met CA denken wij aan deze doelstelling te kunnen voldoen door technologie aan te bieden waardoor onze productlijn beter te beheren is, de ‘cost of ownership’ verlaagt en er bovendien voor zorgt dat onze producten gemakkelijk te gebruiken zijn in de complexe heterogene IT-omgevingen waarmee we vandaag de dag te maken hebben."

"CHS neemt als distributeur met een internationaal opererend reseller-kanaal een vooraanstaande positie in de markt in", zegt Charles B. Wang, ‘chairman and chief executive officer’ van CA. "We zijn er van overtuigd dat CHS een uiterst effectieve partner zal zijn bij het aanbieden van CA’s beheeroplossingen in de wereldwijde IT-markt."

CHS heeft voor CA gekozen, zegt CHS-topman Osorio, na een uitgebreide evaluatie van concurrerende producten. "We zijn tot de conclusie gekomen dat de producten van CA met kop en schouder boven die van concurrenten uitsteken."

Osorio is er van overtuigd dat de samenwerking met CA de positie van CHS in het reseller-kanaal aanzienlijk zal versterken. "Deze overeenkomst verschaft onze wederverkopers een stevige basis om extra omzet te genereren en zich op een positieve manier te onderscheiden in een marktsegment waar de concurrentie steeds sterker wordt."

CHS Electronics zal in juni in Engeland van start gaan met het leveren van gebundelde oplossingen.

De producten

De samenwerking tussen CA en CHS Electronics heeft betrekking op de volgende producten:

* NetworkIT: een krachtige, centrale beheeroplossing voor gedistribueerde netwerken. Het biedt alle functionaliteit die nodig is om de beschikbaarheid van het netwerk veilig te stellen en optimale prestaties te kunnen realiseren.
* ARCserveIT: opslag en bescherming van gegevens in zowel Windows NT- als heterogene omgevingen.

* InoculateIT: de belangrijkste antivirus-oplossing voor Windows NT-netwerken die ongeëvenaarde bescherming biedt tegen virussen
* AimIT: een complete oplossing voor het pro-actief beheren van hard- en softwarecomponenten in netwerkomgevingen.
* ShipIT: verzorgt op geautomatiseerde wijze distributie, installatie en upgraden van softwareapplicaties, besturingssystemen en bestanden.

* ControlIT: een robuuste en veilige oplossing voor het op afstand beheren van PC’s onder DOS, Windows for Workgroups, Windows 95/98 of Windows NT.

CA beheeroplossingen zijn gebaseerd op Unicenter TNG Framework, waarmee ‘out of the box’ een brede reeks van hardwareplatformen kan worden ondersteund. Ook is voorzien in geavanceerde mogelijkheden als een object repository, autodetectie en twee- en driedimensionale grafische gebruikersinterfaces. Unicenter TNG Framework ondersteunt alle belangrijke standaarden op het gebied van desktop management, zoals DMTF/DMI 2.0 en IETF/SNMP. De programmatuur vormt tevens de basis voor Unicenter TNG, de enige geïntegreerde beheeroplossing die gebruikers van heterogene IT-omgevingen helpt bij het beheren van de gehele netwerkinfrastructuur, inclusief prestatieniveaus, ‘event’- en statusinformatie, beveiliging, softwaredistributie, opslag, belastingverdeling, helpdesk en ‘change management’.

Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 13.000 medewerkers en realiseerde over het kalenderjaar 1998 een omzet van 5,1 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager