VersaTel Telecom neemt SpeedPort over

Vindplaats 2

VersaTel Telecom

VersaTel Telecom neemt SpeedPort over

Amsterdam, 20 mei 1999 - VersaTel Telecom International N.V. heeft deze week SpeedPort N.V. overgenomen. SpeedPort is een belangrijke aanbieder van Internet co-locatie en Internet diensten voor hoge bandbreedte en bedrijfskritische Internet en e-commerce applicaties.

SpeedPort is gevestigd in Amsterdam. Ze levert diensten aan Europese en Amerikaanse organisaties, Internet serviceproviders en ondernemingen die zich bezighouden met nieuwe media. Dit doet ze door te voorzien in Internetverbindingen, co-locatie faciliteiten en toegevoegde waarde diensten voor hoge bandbreedte en bedrijfskritische Internet en e-commerce applicaties. SpeedPort zal onder het huidige merk als zelfstandige business unit blijven opereren, met eigen klanten en producten. Klanten van VersaTel hebben ook profijt van de samenwerking met SpeedPort, dat de snelste, meest betrouwbare en zekere verbinding met het Internet biedt.

De overname van SpeedPort past in VersaTel’s strategie een stevigere positie in de markt voor Internet en e-commerce te verkrijgen. Met de acquisitie verkrijgt VersaTel ook een op glasvezel gebaseerde aansluiting op de beide locaties van de Amsterdamse Internet Exchange, te weten SARA en NIKHEF. Dit biedt SpeedPort de mogelijkheid haar klanten onbeperkte bandbreedte aan te bieden.

VersaTel benadrukt met de overname dat ze zich sterk gaat profileren als toonaangevende Internetaanbieder. Met de ontwikkeling van een ultramodern, op het Internet Protocol (IP) gebaseerde netwerk wil VersaTel voorzien in Internetdiensten op retail en corporate niveau. Via SpeedPort is VersaTel in staat haar klanten snelle, betrouwbare en beveiligde Internet- en datacommunicatiediensten te bieden voor bedrijfskritische, hoge bandbreedte-applicaties.

VersaTel directeur Gary Mesch: "SpeedPort is een waardevolle overname waarmee we onze Internet- en datadiensten uitbreiden. Ook kunnen we zeer snelle en betrouwbare Internet- en dataproducten aanbieden aan zowel klanten van VersaTel als SpeedPort. We zijn dan ook erg blij dat het SpeedPort-team en het VersaTel-team samenkomen. Het draagt bij aan onze groeiende Internet-autoriteit en zorgt voor synergie bij de uitbreiding van onze producten. Succes met het Internet is afhankelijk van de mensen in een organisatie. Met deze SpeedPort-deal heeft VersaTel de juiste mensen, met veel internationale ervaring en technische kennis in huis gehaald om onze Internet plannen sneller en effectiever uit te voeren. Zo moet VersaTel op korte termijn een Internetspeler worden van zeer hoge kwaliteit."