Siemens introduceert nieuwe serie workstations

Datum nieuwsfeit: 21-05-1999
Siemens Nederland N.V.

ICP 0399.015

Den Haag, donderdag 20 mei 1999

Siemens introduceert nieuwe serie workstations: Celsius 400 opent met Pentium-III-processoren en 3D-grafische subsystemen nieuwe mogelijkheden

Tegelijk met de introductie van de nieuwe Pentium-III-processoren door Intel presenteert Siemens haar nieuwe serie workstations Celsius 400. De nieuwe modellen in minitower-desktop-uitvoering bieden naast het aantrekkelijke design toekomstgerichte uitbreidingsmogelijkheden. Bij deze serie is bijzonder veel aandacht besteed aan de ergonomie en lagere MTBF-tijden.

De Celsius 400 workstation-serie met een single-processor-systeemboard is vooral interessant voor gebruikers die op zoek zijn naar voordelige oplossingen met een uitstekende prijs/prestatie-verhouding. Siemens biedt met het model Celsius 420 een breed spectrum van geavanceerde subsystemen en systeemcomponenten voor uiteenlopende toepassingen: voor financiële activiteiten die betrouwbare en krachtige systemen vereisen, maar ook voor technische toepassingen zoals constructie, design en simulatie en de zogenaamde 'creatieve' markt. In specifiek aangepaste integratiepakketten is systeemsoftware verkrijgbaar, waarmee de Clesius-workstations eenvoudig en snel zowel voor Unix- als ook voor Apple-omgevingen geschikt gemaakt kunnen worden. De innovatief geconstrueerde behuizing (geïntegreerde ventilator, Siemens-airtunnel) en de speciale isolatielagen maken de Celsius 420 50% stiller dan vroegere modellen, waardoor dit workstation optimaal geschikt is voor kantoortoepassingen. Alle modellen zijn vanaf 15 maart 1999 verkrijgbaar bij de vakhandel.

Door de nieuwe Intel Pentium-III-processor (naar keuze met 450 of 500 MHz) met een 440 BX AGP-chipset te combineren, biedt de Celsius 420 een uitstekende prijs/prestatie-verhouding. Dankzij de zeven bus-aansluitingen voor uitbreidingskaarten alsmede zes uitbreidingsplaatsen voor harde schijven en andere randapparaten kan de Celsius 420 flexibel worden uitgebreid. Door gebruik te maken van geheugenmodules met ECC-beveiliging (Error Correction Code) worden één-bits-fouten gecorrigeerd en twee-bits-fouten herkend. De Celsius 420 beschikt over een werkgeheugen van maximaal 768 Mbyte en is verkrijgbaar met 4, 9 of 18 Gbyte-Ultra-2-Wide-SCSI-harde schijven. Voor kostengevoelige toepassingen zijn de Celsius-workstations tevens verkrijgbaar met Ultra DMA harde schijven.

Het nieuwe workstation is tevens bijzonder geschikt voor grafisch-creatieve toepassingen. Optioneel zijn verschillende grafische subsystemen verkrijgbaar voor het gehele spectrum van entry-2D tot en met high-end-3D: de Matrox MGA-G100 grafische kaart met 4 Mbyte voor het entry-2D-gebied en de Matrox Millennium G200 met maximaal 16 Mbyte grafisch geheugen voor het high-end-2D-gebied. Speciaal voor de financiële en de publishing sector is er de multimonitor-kaart Matrox Productiva G100 MMS, waarmee tot vier monitoren kunnen worden aangesloten. Voor het entry-3D-gebied staat ELSA GLoria Synergy ter beschikking en voor het high-end-3D-gebied de AccelGALAXY 36 van Evans & Sutherland. Dankzij de nieuwe 'streaming SIMD extensions' van de Intel Pentium III-generatie kunnen vooral met het grafische subsysteem AccelGALAXY enorme performance-verhogingen bij 3D-grafische toepassingen worden behaald.

De Celsius 420 is als platform gecertificeerd voor toonaangevende workstation-toepassingen. Samen met Intel beschikt Siemens over een Application Solution Center in München, waar ISV's (Independent Software Vendors) en key customers hun toepassingen voor Celsius kunnen optimaliseren. Doel van dit Application Solution Center is het, de toepassing te optimaliseren voor de hoogst mogelijke performance op de workstations van Siemens.

Nadere informatie voor de lezer:
Divisie Informatie en Communicatie
Tel. (070) 333 3707

Nadere inlichtingen voor de redactie:
Afdeling Persvoorlichting, Sandra Strotkamp
Tel. (070) 333 1433