Grote belangstelling voor QuickTime 4

Voor de wereldwijde markt

Grote belangstelling voor QuickTime 4
Meer dan 3 miljoen keer gedownload in eerste maand

Bunnik, 20 mei 1999 ‹ Apple heeft vandaag bekendgemaakt dat de QuickTime 4-versie die sinds een maand beschikbaar is al meer dan 3 miljoen keer is gedownload. QuickTime 4 maakt "streaming" mogelijk van (live) beeld en geluid via het Internet, en maakt als eerste gebruik van de open industriestandaardprotocollen RTP en RTPS voor streaming via het Internet. Omdat er op dit open servermodel geen eigendomskosten berusten is het een voordelige oplossing voor iedereen die informatie beschikbaar wil stellen via het Internet.

"QuickTime 4 levert de beste kwaliteit video en audio via het Internet", aldus Steve Jobs, interim-CEO bij Apple. "En omdat informatieleveranciers niet langer de serverkosten van RealNetworks hoeven te betalen trekt QuickTime 4 wekelijks een groot aantal nieuwe belangstellenden."

QuickTime 4 is de meest recente versie van Apple's toonaangevende multimediaprogrammatuur voor Macintosh en Windows. Tot de nieuwe functies van QuickTime behoren o.a. de nieuwe QuickTime Player die direct toegang biedt tot het Internet, en verbeterde versies van QuickTime PictureViewer en de QuickTime Plug-in. QuickTime 4 is momenteel algemeen verkrijgbaar als bètaversie en kan gratis worden gedownload vanaf www.apple.com/quicktime. Toonaangevende mediabedrijven zoals BBC, Bloomberg, HBO en NPR maken inmiddels al gebruik van QuickTime 4 voor streaming van beeld en geluid via het Internet. Op de QuickTime-website van Apple (www.apple.com/quicktime) vindt u koppelingen naar de websites van bovengenoemde bedrijven, zodat u zelf kunt zien hoe zij van QuickTime gebruikmaken.

© 1999 Apple Computer, Inc. Alle rechten voorbehouden. Apple, het Apple logo, Macintosh en QuickTime zijn gedeponeerde handelsmerken van Apple Computer, Inc. Andere bedrijfs- en productnamen die worden genoemd, kunnen handelsmerken of gedeponeerde handelsmerken zijn van hun respectieve eigenaars en worden bij deze erkend.

Apple
Apple Computer, Inc. gaf in de jaren '70 het startschot voor de personal-computerrevolutie met de Apple II en vond in de jaren '80 de personal computer opnieuw uit met de Macintosh. Apple staat nu opnieuw achter zijn oorspronkelijke missie ­ de beste producten en ondersteuning leveren op het gebied van personal computers aan studenten, docenten, ontwerpers, wetenschappers, technologen, ondernemers en consumenten in meer dan 140 landen.

Websites van Apple:

Voor informatie over Apple Computer: www.apple.com

Voor informatie over Apple Computer Benelux: www.apple.nl

Voor persberichten, achtergrondmateriaal en contactinformatie: www.apple.com/pr

Voor technische ondersteuning kunt u terecht bij het Apple Assistance Center: 020-346 9104.

Voor meer informatie kunt u contact opnemen met:

Margriet Schouten
Public Relations Manager Benelux Region
Apple Computer Benelux b.v.
Kosterijland 42, 3981 AJ Bunnik
Tel.:+31 (0)30 - 659 39 62