Politiebericht Drenthe

Dirk Neef, 06-51557950

Emmen

Onderzoek mishandeld 9 jr. meisje
De politie in Emmen wil heel graag in contact komen met de vrouw die op maandag 17 mei, tussen 12.00 en 13.00 uur, op het Schelpenpad achter de flat aan de Zweelerbrink in Emmen contact heeft gehad met het 9 jr. meisje dat kort daarvoor mishandeld was door vier jongens. Mogelijk dat deze vrouw getuige is geweest van de mishandeling en de politie hoopt dat ze daarover meer informatie kan verschaffen. Volgens het meisje gaat het om een 30 tot 40 jr. vrouw met vrij lang haar en een bril die reed op een Batavus fiets. Ze droeg een blauwe rok met mogelijk een rode jas. Het onderzoek van de politie, inclusief een uitgebreid buurtonderzoek, heeft tot nu toe nog weinig concrete aanwijzingen richting de daders opgeleverd. Vrijdag zijn op een aantal plaatsen in de betreffende wijk formulieren opgehangen met daarop signalementen van de daders.

Beilen

Onder invloed in de sloot
Een 49 jr. man uit Nieuwlande is vrijdagmiddag zijn rijbewijs kwijtgeraakt. Op de Smalbroek in Beilen raakte hij met zijn auto van de weg en belandde in de sloot. De politie stelde vast dat hij gedronken had. Uit de ademanalyse bleek een alcoholgehalte van 1,6 promille. Zijn rijbewijs werd daarom ingevorderd.

Zuidlaren

Door te hoge snelheid van de weg
Op De Dijk in Zuidlaren raakte een 19 jr. man uit Assen vrijdagmiddag met zijn auto naast de weg en belandde in de sloot. Met lichte verwondingen werd hij voor nader onderzoek overgebracht naar het ziekenhuis. Vermoedelijk is de man door een te hoge snelheid van de weg geraakt.

Westerbork

Gereedschap uit vrachtauto gestolen
In de nacht van donderdag op vrijdag werd uit een vrachtauto/camper die geparkeerd stond naast een bedrijf aan De Noesten in Westerbork een grote hoeveelheid gereedschap met een waarde van ongeveer f. 15.000,- gestolen. Om bij het gereedschap te kunnen komen werd een klep van de vrachtauto opengebroken.

Beilen

Inbraak
In de nacht van donderdag op vrijdag werd er ingebroken in een kantoor aan de Paltz in Beilen. Men kwam binnen via een openstaand bovenraampje. Het kantoor werd doorzocht en men verdween met enkele honderden guldens aan geld.

Emmen

Zakkenrollers
Een vrouw uit Valthe werd vrijdagmorgen op De Markt in Emmen beroofd van haar portemonnee met daarin ruim f. 200,- aan geld.

Snelheidscontroles

Vrijdag werden op de volgende plaatsen radarcontroles gehouden; Van Helomaweg Havelte (50 km): 221 voertuigen gecontroleerd, 30 overtredingen
Laan van de Kwekebos Emmen (50 km): 210 voertuyigen gecontroleerd, 35 overtredingen
Laan van de Eekhorst Emmen (50 km): 270 voertuigen gecontroleerd, 31 overtredingen
Verlengde Vaart ZZ Erica (50 km): 22 voertuigen gecontroleerd, 17 overtredingen
Zuiderdiep Valthermond (50 km): 220 voertuigen gecontroleerd, 103 overtredingen

De hoogste overtreding werd gemeten op het Zuiderdiep in Valthermond. Hier reed een automobilist(e) 100 km/u.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe