HP en Hitachi samen in bedrijfsopslag- en SAN-markt

Datum nieuwsfeit: 21-05-1999

HP EN HITACHI SAMEN IN BEDRIJFSOPSLAG- EN SAN-MARKT

Amstelveen, 21 mei 1999 - Hewlett-Packard en Hitachi Ltd. en zijn wereldwijde marketingtak, Hitachi Data Systems, hebben besloten de technische samenwerking uit te breiden en Original Equipment Manufacturer (OEM)-overeenkomsten te sluiten op het gebied van subsystemen voor de bedrijfsopslag- en storage area network (SAN)-markt.

HP en Hitachi hebben al negen jaar een succesvolle technische relatie en houden zich bezig met ontwikkelingen op het gebied van PA-RISC, het gebied van opslagsystemen. Onderzoek- en ontwikkelafdelingen van beide bedrijven zijn al begonnen met het ontwerpen, ontwikkelen en uitbreiden van projecten op het gebied van bedrijfsopslag. De eerste resultaten van deze overeenkomst zijn te vinden in de HP SureStore E Disk Array MC256 die onlangs is geïntroduceerd.

In het kader van de OEM-overeenkomst zal HP de high-end array-producten van Hitachi uitbreiden met HP's firmware en Fibre Channel-technologie voor verbeterde prestaties van open systemen, ondersteuning van systeemconsolidatie en samenwerking met SAN. Ook breidt HP verschillende applicaties voor opslagbeheer uit met lokale en remote dataspiegeling, verzending van systeemgegevens en gecentraliseerd array-beheer. HP integreert deze software in de nieuwe HP SureStore E Storage Node Manager en HP OpenView OmniBack II om te komen tot zero-downtime oplossingen voor SAP- en Oracle-applicaties. Tenslotte zal HP gebruikmaken van de kwalitatief hoogstaande fabricage-faciliteiten en het efficiënte supplychain-beheer van Hitachi. Hierdoor kunnen maatwerkoplossingen op basis van MC256, de eerste high-end oplossing voor verschillende platforms in de HP SureStore E storage productlijn, efficiënt en flexibel worden geleverd. Hitachi wordt geautoriseerd wederverkoper van de MC256 en andere opslagproducten op basis van HP Equation in verschillende landen.

Hitachi Ltd. heeft een hoofdkantoor in Tokyo, Japan en is een van de grootste technologieleveranciers ter wereld. Het fiscale jaar 1997 (dat eindigde op 31 maart 1998) werd afgesloten met een verkoop van 8,417 miljoen yen. Het bedrijf maakt en verkoopt een breed scala aan producten, waaronder computers, halfgeleiders, consumentenproducten en energie- en industriele benodigdheden. Meer informatie over Hitachi Ltd. is te vinden op www.hitachi.co.jp.
Hitachi Data Systems, gevestigd in Santa Clara - Californie en eigendom van Hitachi Ltd., levert bedrijfsbrede oplossingen voor de meest IT-intensieve organisaties. Hitachi Data Systems biedt een wereldwijde, professionele serviceafdeling, multiplatform opslagsub-systemen, een zeer breed scala aan high-performance servers en werkt samen met belangrijke marktleiders. Meer informatie over Hitachi Data Systems is te vinden op www.hds.com

Hewlett-Packard levert één van de breedste productportfolio's op het gebied van informatie-technologie. Naast computersystemen heeft HP software, randapparatuur, complete Internet- en intranetoplossingen, communicatieproducten en test- en meetapparatuur. Met 123.000 werknemers en een omzet van circa 47 miljard dollar is het bedrijf één van de grootste computerleveranciers ter wereld. In Nederland heeft HP vijf vestigingen, waar zo'n 3000 mensen werken. Over 1998 bedroeg de omzet van Hewlett-Packard Nederland B.V. circa 2 miljard gulden.

Informatie van Hewlett-Packard is te vinden op: www.hp.nl.

Noot voor redacties