Politiebericht Den Bosch

Datum nieuwsfeit: 24-05-1999

Maandag 24 Mei

MOTORRIJDER GEWOND, ROSMALEN

Vrijdag is een 26-jarige motorrijder gewond geraakt bij een ongeval op een parkeerterrein aan de Graafsebaan in Rosmalen. De man reed met zijn motor over het parkeerterrein toen hij werd aangereden door een auto bestuurd door een 32-jarige man uit Rosmalen. De automobilist had de motorrijder door een heg niet zien naderen. De motorrijder is met een gebroken pols en sleutelbeen en met een hersenschudding overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

VROUW ZWAAR GEWOND BIJ AANRIJDING, VLIJMEN

Vrijdagavond is een 46-jarige vrouw uit Vlijmen zwaargewond geraakt bij een aanrijding in Vlijmen. Rond 21.35 uur reed de vrouw met haar auto over de Wolput in Vlijmen. Bij een wegversmalling kwam ze in aanrijding met een haar tegemoetkomende auto, bestuurd door een 37-jarige man uit Vlijmen. De man uit Vlijmen reed hierbij te veel op de weghelft van de vrouw. De vrouw is in zeer zorgwekkende toestand met ernstig hersenletsel en inwendig letsel overgebracht naar het Elisabethziekenhuis in Tilburg. Door de brand weer is assistentie verleend om het slachtoffer uit het wrak te bevrijden. Uit onderzoek is gebleken, dat de man uit Vlijmen, die licht gewond raakte, te veel had gedronken om nog auto te mogen rijden. De man is aangehouden en voor verder onderzoek ingesloten. Het rijbewijs van de man is ingevorderd.

VERDACHTEN SCHIETPARTIJ MELDEN ZICH, DEN BOSCH

Zaterdagmiddag rond 17.50 uur is vanuit een voorbijrijdende auto geschoten op twee mannen die voor een woning aan de Evert van Dijkstraat in Den Bosch stonden. Zover bekend zaten in de auto twee personen waarvan er een, in het voorbijrijden, met een vuurwapen een schot op de twee mannen heeft gelost. Hierdoor werden beide mannen geraakt. De kogel ging door het been van de voorste man, waarna ook de tweede man in zijn been werd geraakt door dezelfde kogel. De beide slachtoffers 24 en 31 jaar oud, zijn voor behandeling overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch.

Zaterdagavond hebben zich twee mannen, 31 en 26 jaar, gemeld bij het politiebureau in Den Bosch. De twee gaven aan het schot, eerder op de middag in de Evert van Dijkstraat te hebben gelost. De beide mannen zijn aangehouden. De aangehouden mannen en de slachtoffers kennen elkaar. Nog onbekend is waarom het schot gelost is. De politie stelt een nader onderzoek in.

AUTO'S GESTOLEN, DEN BOSCH

Vrijdagavond is vanaf de Aartshertogenlaan in Den Bosch een rode Volkswagen Golf gestolen. Later is de auto uitgebrand terug gevonden aan de Empelsedijk in Den Bosch.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is vanaf de Zuid Willemsvaart in Den Bosch een groene BMW 325i gestolen. Het kenteken van de auto is SJ-28-TN.

In de nacht van vrijdag op zaterdag is vanaf een parkeerterrein aan de Hekellaan in Den Bosch een blauwe Citroen Xantia gestolen. Het kenteken is HN-PJ-83.

Zaterdag is vanaf de Graafseweg in Den Bosch een groene Opel Kadett Hatchback. Het kenteken van de auto is LG-39-ZD.

Zondagavond is vanaf de van de Does de Willeboissingel in Den Bosch een witte Volkswagen Polo gestolen. Het kenteken van de auto is RY-06-HG.

TE VEEL GEDRONKEN, DEN BOSCH

In de nacht van vrijdag op zaterdag is een 24-jarige man uit Den Bosch bekeurd. De man reed met een auto terwijl hij te veel gedronken had. De man kreeg een rijverbod. Verder kan hij rekenen op een boete van fl. 900,- die hem zal worden opgelegd. De controle vond plaats op Oosterplasweg in Den Bosch.

Eveneens in de nacht van vrijdag op zaterdag is een 44-jarige vrouw uit Veghel bekeurd omdat ze met een auto reed terwijl ze te veel gedronken had. De vrouw kreeg een rijverbod. Verder werd haar rijbewijs ingevorderd. Later zal zij zich bij de rechter moeten verantwoorden. De controle vond plaats op de Wolvenhoek in Den Bosch.

WINKELDIEFSTAL, DEN BOSCH

Zaterdagmorgen is een 27-jarige man uit Engelen aangehouden. De man was betrapt bij de diefstal van een fles wijn in een winkel aan het Kapelaan Koopmansplein in Den Bosch. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

VECHTPARTIJ, HEUSDEN

Zaterdagavond vond in een horecagelegenheid aan de Breestraat in Heusden een vechtpartij plaats. Een 18-jarige man uit Oudheusden sloeg daarbij 47-jarige man eveneens uit Oudheusden. De mannen hadden al langer onenigheid, doch dit escaleerde in de horecagelegenheid. Tegen de 18-jarige man is proces-verbaal opgemaakt.

WILD PLASSEN, DEN BOSCH

Zaterdagavond is een 40-jarige man uit Turnhout bekeurd terzake wild plassen op de Dode Nieuwstraat in De Bosch. Omdat hij hierbij ook nog een valse naam opgaf, heeft hij ook daarvoor een bekeuring gekregen.

AANHANGWAGEN GESTOLEN, ROSMALEN

In de nacht van zaterdag op zondag is vanaf de oprit naar een woning aan de Burgemeester Mazairaclaan in Rosmalen een witte aanhangwagen gestolen.

ZAKKENROLLERSGILDE ACTIEF, DEN BOSCH

Tijdens het weekeinde van Jazz in Ducktown hebben 21 mensen aangifte gedaan van diefstal van hun portemonnee in het centrum van Den Bosch.

BRAND, ESHOUT

Zondagmiddag is brand uitgebroken in een stacaravan aan de Kapelstraat in Elshout. De brandweer kon niet voorkomen dat de caravan en een naast gelegen schuur in vlammen op gingen. Voorkomen kon worden dat het vuur overslag naar een nabij gelegen boerderij. Door getuigen zijn kort voor dat de brand uitbrak twee jongens op een brommer gezien.

JONGEN AANGEREDEN, DEN BOSCH

Zondagavond, rond 19.50 uur is een 14-jarige jongen uit Den Bosch op de Hildebrandstraat in Den Bosch aangereden. De jongen stak de straat over en werd aangereden door een witte Peugeot 405. Na het ongeval is de bestuurder van de witte auto direct doorgereden. De jongen is in het ziekenhuis aan zijn verwondingen behandeld.

MAN AANGEHOUDEN VOOR VERNIELING, DRUNEN

Zondagavond is een 31-jarige man uit Nieuwkuijk aangehouden. De man had op de kermis op het Raadhuisplein in Drunen een meningsverschil met een exploitant en sloeg een glasplaat van een vitrine stuk. Na te zijn behandeld in het ziekenhuis aan de verwondingen die hij had opgelopen bij stuk slaan van de glasplaat is de man gehoord.

VROUW AANGERAND, ROSMALEN

In de nacht van zondag op maandag is een 18-jarig vrouw op een parkeerplaats aan de Graafsebaan in Rosmalen door een onbekende aangerand. De vrouw liep over het parkeerterrein, toen ze door een voorbij fietsende jongen onzedelijk werd betast. Toen de vrouw naar de jongen sloeg maakte deze zich uit de voeten.

MAN AANGEHOUDEN VOOR BELEDIGING, DEN BOSCH

In de nacht van zondag op maandag is een 22-jarige man uit Den Bosch aangehouden voor belediging. De man vond het nodig een politieman die bezig was met zijn werk in Karrestraat te beledigen. Tegen de man is proces-verbaal opgemaakt.

MANNEN AANGEHOUDEN VOOR VERNIELING, DEN BOSCH

In de nacht van zondag op maandag is een 39-jarige man uit Den Bosch aangehouden voor vernieling. De man mocht een horecagelegenheid aan de Vughterstraat in Den Bosch niet in. Hierop pakte hij een geparkeerd sta ande fiets en gooide deze tegen de gevel van het bedrijf. De man werd direct aangehouden. Een 34-jarige man uit Den Bosch bemoeide zich met de aanhouding en probeerde deze te voorkomen. Ook deze man is hierop aangehouden. Tegen beide mannen is proces-verbaal opgemaakt.

Op de Smalle Haven werd in de nacht van zondag op maandag een 20-jarige man uit Den Bosch aangehouden. De man had daar een deur van de parkeergarage vernield. Ook tegen deze man is proces-verbaal opgemaakt.

AANRIJDING MET GEWONDEN, DEN BOSCH

Maandagochtend vond bij de afrit Veghel op de A2 onder Den Bosch een ongeval plaats. Over de A2 reden achter elkaar drie auto's met daarachter een paardentrailer in de richting Eindhoven. Bij de uitvoegstrook kwam een wit busje dat op de uitvoegstrook reed naar links, juist op het moment dat een van de auto's met trailer er naast reed. De bestuurder daarvan moest uitkijken naar links om een aanrijding te voorkomen. Hierdoor begon de aanhanger te scharen en kantelde de trailer en de auto. Het busje reed na dit voorval door. Een vrouw uit Maren Kessel, die als passagier in de auto zat is met onbekend letsel overgebracht naar een ziekenhuis in Den Bosch. Door een dierenarts werd eerste hulp verleend aan het paard dat in de trailer stond en eveneens gewond raakte. Na enige behandeling kan het dier zelf naar een ander trailer lopen.