Verdachten voetbalrellen Veendam aangehouden

Verdachten voetbalrellen Veendam aangehouden/
Dinsdagochtend 25 mei 1999

Acht verdachten in Groningen en Assen opgepakt

De politie heeft vanmorgen in Groningen en Assen in totaal 8 mannen in de leeftijd van 20 tot 29 jaar uit Groningen, Assen en Heerenveen aangehouden. Ze worden verdacht van het plegen van opruiing, openlijke geweldpleging en mishandeling. De aanhoudingen hebben verband met het politieonderzoek naar de geweldplegingen tijdens en na de voetbalwedstrijd BV Veendam - FC Den Bosch op zaterdag 15 mei in Veendam, waarbij groepen supporters van FC Groningen en FC Den Bosch met elkaar slaags raakten.

Eén van de verdachten, een 28-jarige man uit Groningen is aangehouden op verdenking van betrokkenheid bij een steekpartij die tijdens de rellen plaatsvond. Hij wordt verdacht van poging tot doodslag en zware mishandeling. Bij de steekpartij raakte een 21-jarige man uit de Brabantse gemeente Hedel ernstig gewond. Hij werd opgenomen in een ziekenhuis maar is inmiddels weer thuis.

De verdachten zijn ingesloten in verschillende politiebureaus in de provincie Groningen. Ze zijn in verzekering gesteld en worden in de loop van de komende dagen voorgeleid aan de Officier van Justitie. Het onderzoek door het regionale rechercheteam naar de geweldplegingen in Veendam wordt voortgezet. Daarbij worden meerdere aanhoudingen niet uitgesloten.

Voor nadere informatie afdeling voorlichting tel. 050-5995010