CA start business unit rond supply chain management

Datum nieuwsfeit: 25-05-1999

CA'S INTERBIZ SOLUTIONS START BUSINESS UNIT
ROND SUPPLY CHAIN MANAGEMENT-OPLOSSINGEN

SAMENVOEGING TUSSEN ACACIA TECHNOLOGIES EN MK GROUP LEVERT EERSTE BIZWORKS-OPLOSSINGEN OP

Nieuwegein / Islandia, NY, 25 mei 1999 - Computer Associates International, Inc. (CA) heeft de bedrijfsonderdelen Acacia Technologies en MK Group samengevoegd en als nieuwe application business unit ondergebracht in de onlangs opgerichte CA-divisie InterBiz Solutions. De nieuwe business unit heeft de naam InterBiz Supply Chain Group en richt zich exclusief op gebruikers in productie- en logistieke omgevingen.

In InterBiz Supply Chain Group zijn de bestaande applicaties en oplossingen van zowel Acacia Technologies als MK Group op het gebied van productie, distributie en logistiek samengevoegd. Bij de integratie van deze toepassingen zal nadrukkelijk gebruik gemaakt worden van BizWorks, het open Framework van CA voor het integreren van applicaties. BizWorks biedt onder andere faciliteiten voor het op een veilige manier delen van kennis, voor realtime management en voor het optimaliseren van bedrijfsprocessen binnen en tussen ondernemingen. Hierbij wordt gebruikt gemaakt van bekende CA-oplossingen als Unicenter TNG, Jasmine, 3D visualisatie en de Neugents neurale netwerktechnologie.

Optimaal gebruik maken van e-commerce
"InterBiz Solutions stelt ons in staat onze expertise en technologie op het gebied van beheer en e-commerce te bundelen en in te zetten voor zakelijke applicaties", zegt Reuven Battat, 'president' van interBiz Solutions. "Voor het eerst kunnen bedrijven nu een concurrentievoordeel verkrijgen door gebruik te maken van realtime oplossingen voor het beheren van bedrijfsprocessen die standaard strategieën op het gebied van 'enterprise resource planning' overstijgen."

De interBiz Supply Chain Group maakt net als interBiz Financial Group, interBiz Banking Group en ACCPAC International onderdeel uit van de onlangs opgerichte interBiz Solutions-divisie van CA. Deze divisie biedt gebruikers een complete reeks van applicaties en diensten op het gebied van het beheren van bedrijfsprocessen en de gehele 'e-commerce supply chain', financiën, productie en personeel & organisatie, en logistiek.

InterBiz Supply Chain Group staat onder leiding van John J. McCarron, voorheen actief als 'general manager' en 'senior vice president' van Acacia Technologies. "De afgelopen drie jaar hebben zowel Acacia Technologies als MK Group gebruikers een complete reeks van beheerproducten aangeboden voor het beheren van primaire bedrijfsprocessen en voor bijvoorbeeld 'warehouse management' (magazijnbeheer), zegt McCarron. "Door de activiteiten en hulpmiddelen van beide bedrijfsonderdelen samen te voegen, zijn we in staat onze klanten platformonafhankelijke oplossingen van hoge kwaliteit aan te bieden."

McCarron zegt verder dat interBiz Supply Chain Group nadrukkelijk zal doorgaan met het uitbreiden van de activiteiten in de markt van middelgrote gebruikers, terwijl tegelijkertijd de positie als toonaangevende leverancier van logistieke oplossingen verder zal worden uitgebouwd. De topman van interBiz Supply Chain Group is meer dan drie decennia actief in verkoopmanagement, waarvan de laatste twintig jaar in de softwaremarkt. Zo was McCarron van april 1996 tot juli 1998 actief als 'senior vice president of North American sales' bij Acacia Technologies. Vervolgens werd hij 'general manager' van Acacia Technologies.

Acacia Technologies richtte zich op het ontwikkelen van toepassingen op het gebied van productie, distributie en voorraadbeheer voor gebruikers van de IBM AS/400. Het productenprogramma omvat voor ERP de producten PRMS en KBM, voor APS (Advanced Planning Schedule) de software Quick Response Engine en voor geavanceerd magazijnbeheer Warehouse Boss.

De MK Group concentreerde zich op productie- en distributietoepassingen voor de Windows NT- en Unix-gebruikers. Hiervoor zijn producten ontwikkeld als MK Manufacturing, MK Logistics inclusief Warehouse Optimzer (geavanceerd magazijnbeheer) en MK Enterprise.

Over interBiz Solutions
InterBiz Solutions is een nieuwe divisie van Computer Associates die tot doelstelling heeft wereldwijd klanten, leveranciers en partners te ondersteunen bij het optimaal benutten van de mogelijkheden die door e-commerce worden geboden. InterBiz maakt gebruik van enerzijds reeds bewezen technologieën van CA en anderzijds de expertise van CA's op applicaties gerichte 'business units': interBiz Supply Chain Group, InterBiz Financial Group, interBiz Banking Group en ACCPAC International.

Over Computer Associates
Computer Associates International, Inc. (NYSE: CA) is wereldwijd marktleider op het gebied van bedrijfskritische software voor zakelijk gebruik. Computer Associates levert software, ondersteuning en integratiediensten in meer dan 100 landen over de hele wereld. Het bedrijf telt 14.000 medewerkers en realiseerde over het fiscale jaar 1999 een omzet van 5,3 miljard US dollar. Bij de Nederlandse vestiging van Computer Associates in Nieuwegein werken ruim 130 mensen. U kunt CA bereiken op het world wide web www.cai.com of via www.cai.com/offices/holland/.

Alle producten en merknamen waaraan gerefereerd wordt, zijn eigendom van hun respectievelijke eigenaars.

Voor nadere informatie kunt u zich wenden tot:

Computer Associates B.V.
Sandra Wasseur, Marketing Manager