Compaq introduceert SW3324 Dual-Speed Switch

Datum nieuwsfeit: 25-05-1999
Nieuwe switch biedt 10Mbps en 100Mbps netwerkconnecties, alsmede 1000Mbps connecties met de backbone

COMPAQ INTRODUCEERT SW3324 DUAL-SPEED SWITCH MET TWEE GIGABIT ETHERNET UPLINKS

Gouda, 25 mei 1999 - Compaq Computer introduceert de SW3324 Dual-Speed Switch, een 24-poorts Layer 2 switch voor 10Mbit en 100Mbit netwerkconnecties. In combinatie met Compaq Gigabit Enterprise Switches ondersteunt deze switch 1000Mbps connecties met de backbone van het bedrijfsnetwerk. De switch is een schaalbare en flexibele oplossing voor organisaties die door de toenemende populariteit van Internet en het groeiend gebruik van multimedia- en netwerkapplicaties behoefte hebben aan meer bandbreedte.

De SW3324 beschikt over uitgebreide voorzieningen voor configuratie en beheer en detecteert automatisch de snelheid van de netwerkverbinding (10 of 100Mbps). De switch kan op verschillende manieren worden beheerd: via een seriële verbinding en een terminal (of een PC met communicatiesoftware); via het netwerk met behulp van Telnet of SNMP en de aanwezige standaard agents (MIBs) in de switch.

De SW3324 wordt standaard geleverd met de Compaq Networking Management Software (CNMS). Deze software beschikt over een grafische gebruikersinterface en voorziet in een groot aantal functies voor het configureren en beheren van de switch. Daarnaast worden web-based management software en Telnet meegeleverd voor configuratie en beheer op afstand. Verder ondersteunt de SW3324 RMON voor monitoring van het netwerkverkeer.

Met behulp van WinManager dat in nauwe samenwerking met Ordinox Networks is ontwikkeld, kunnen de Compaq Dual Speed switches ook worden beheerd vanuit Enterprise management toepassingen zoals HP OpenView, IBM NetView, SunNet Manager en Novell NetWise.

Compaq Computer Corporation - een Fortune Global 100 company - is wereldwijd leverancier van informatietechnologie. Compaq is het op één na grootste computerbedrijf ter wereld en marktleider op het gebied van de productie en verkoop van personal computers. Compaq ontwikkelt en levert een breed scala aan hardware- en softwareoplossingen inclusief services voor consumenten tot en met high-end enterprise computing omgevingen. Zo biedt het bedrijf fouttolerante bedrijfskritische oplossingen, netwerk- en communicatieproducten, server-systemen, workstations, zakelijke desktop- en notebookproducten en consumenten pc's. Het bedrijf is toonaangevend op het gebied van milieuvriendelijke programma's en bedrijfsvoering. Compaq-producten worden verkocht in meer dan 100 landen via een wereldwijd netwerk van Compaq Business Partners. Het bedrijf is opgericht in 1982. Compaq is gevestigd in Houston, Texas. In Nederland is het hoofdkantoor van Compaq Computer B.V. gevestigd in Gouda.

Meer informatie over Compaq en haar producten, alsmede klantenondersteuning is beschikbaar op www.compaq.nl.

Achtergrondinformatie:
Compaq Computer B.V., Judy van Kamperdijk, tel.nr. 0182 - 565910 of 06 - 53755093 of
Monogram Communication Strategies (MCS) BV, Perlita Fränkel, tel.nr. 023 56 28 208.