Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 25-05-1999

Dinsdag 25 Mei

AANHOUDING IVM MISHANDELING, UDEN

De politie heeft dinsdagochtend een 19-jarige Udenaar aangehouden. De man wordt verdacht van mishandeling van een 38-jarige plaatsgenote. De vrouw wandelde omstreeks 15.15 uur met haar man door de St. Janstraat toen de jongeman op een bromfiets passeerde. In het voorbijrijden gooide hij met een hard voorwerp (vermoedelijk een steen) naar de vrouw. Het slachtoffer liep daarbij een bloedende hoofdwond op die gehecht moest worden.

AANHOUDING BRANDSTICHTER

De politie heeft maandagavond rond 21.30 uur een 45 jarige inwoner van Odiliapeel aangehouden op verdenking van brandstichting in een bosperceel in Odiliapeel. Hij zou een hoop dennennaalden in vlam hebben gezet. Dankzij een goede getuigenverklaring kon de politie de man in de directe omgeving aanhouden. Hij is ingesloten.

AANHOUDING JEUGDIGE VERNIELERS, ZEELAND

De politie heeft in de nacht van maandag op dinsdag 3 jongens uit Uden en 1 uit Veghel aangehouden op verdenking van vernieling. Een getuige meldde rond 01.50 uur dat 4 fietsers enkele ruiten van winkels aan de Kerkstraat in Zeeland vernielden. De politie kon op basis van een goed signalement de jongens even later aanhouden. De jongens, allen 16 jaar oud zijn overgebracht naar het bureau in Uden. Bij onderzoek bleek dat zij debet waren aan de vernieling van 2 ruiten, de beschadiging van een deur en de vernieling van een lamp. De totale schade bedraagt ruimt F 1800.=. De ouder krijgen hiervoor de rekening gepresenteerd.

INBRAAK IN BEDRIJF

In de nacht van maandag op dinsdag is ingebroken in een bedrijf aan de Wasaa in Erp. Nadat een deur was opengebroken doorzochten onbekenden het pand. Het bedrijf mist twee luchtfilterapparaten, verf en geld. Ook een auto, een witte Renault Express, die bij het bedrijf geparkeerd stond bleek vanmorgen verdwenen te zijn.

INBRAAK IN CLUBGEBOUW

Tussen vrijdagavond en maandagmiddag is ingebroken in een clubgebouw aan de Bossestraat in Schayk. In het pand zijn een aantal deuren en kasten opengebroken. De club mist een klein geldbedrag.