Uitstekende resultaten Ordina Beheer NV

Vindplaats 2

ORDINA BEHEER NV

Uitstekende resultaten Ordina Beheer NV

Heden heeft de jaarlijkse Algemene Vergadering van Aandeelhouders van Ordina Beheer NV plaatsgevonden te Echteld, waarbij de jaarrekening 1998 is vastgesteld.

De nettowinst over 1998 steeg met 89% tot fl. 45,5 miljoen (1997: fl. 24,1 miljoen). De omzet bedroeg in 1998 fl. 439,6 miljoen ten opzichte van fl. 254,6 miljoen in 1997, hetgeen een stijging betekent van 73%. De stijging van de omzet over 1998 is grotendeels veroorzaakt door autonome groei (circa 43%). Tevens hebben acquisities bijgedragen aan de stijging van de omzet (circa 30%).

Het bedrijfsresultaat over 1998 bedroeg fl. 67,5 miljoen (1997: fl. 34,7 miljoen). Het bedrijfsresultaat uitgedrukt in procenten van de omzet steeg van 13,6 in 1997 naar 15,4 in 1998.

De nettowinst uitgedrukt in een percentage van de omzet bedroeg 10,3 (1997: 9,5). De nettowinst per aandeel steeg met ruim 72% tot fl. 1,69 (1997: fl. 0,98).

Het dividend over het boekjaar 1998 per gewoon aandeel van fl. 0,20 nominaal, is vastgesteld op vier procent in aandelen, uit te keren ten laste van de belastingvrije agioreserve. Het dividend zal betaalbaar worden gesteld per 27 mei 1999. Per diezelfde datum zal het aandeel Ordina Beheer NV ex-dividend genoteerd worden.

Heden zijn de heren Drs. R. Kasteel en Drs. W.J. van Dijk RA, beiden lid van de Raad van Bestuur van Ordina Beheer NV, benoemd tot statutair directeur van Ordina Beheer NV.

Ondanks de aanhoudende krapte op de arbeidsmarkt is Ordina er de eerste maanden van 1999 opnieuw in geslaagd een verdere stijging van het aantal medewerkers te realiseren. Medio mei beloopt het aantal medewerkers van Ordina, ruim 2.450.

Mede gelet op de resultaten tot en met april bevestigt Ordina de eerder uitgesproken verwachting over 1999 een sterke groei van omzet en winst te realiseren.

Ordina is een beursgenoteerde en toonaangevende dienstverlener in de markt voor informatie- en communicatietechnologie. De organisatie, opgericht in 1973, telt thans ruim 2.450 medewerkers. Het dienstenpakket omvat onder meer management- en business consultancy, applicatie-ontwikkeling en

-beheer, ontwikkeling en beheer van ICT-infrastructuren, ontwikkeling van embedded software en ERP-implementaties. Ordina ondersteunt haar opdrachtgevers om met behulp van hoogwaardige informatie- en communicatietechnologie strategisch voordeel te behalen, door toepassing van gedegen vakkennis van ICT in combinatie met voortdurende innovatie en een heldere kijk op bedrijfskundige vraagstukken. Het aandeel Ordina Beheer NV is genoteerd aan de AEX-Effectenbeurs en is opgenomen in de Amsterdam Midkap-Index.

Voor meer informatie:

Ordina Beheer NV
de heer E.P. de Boer, Voorzitter Raad van Bestuur de heer Drs. R. Kasteel, Plaatsvervangend Voorzitter Raad van Bestuur
Vivaldiplantsoen 100
3533 JE UTRECHT