Bericht Avro's Opsporing Verzocht

Avro's Opsporing Verzocht

Lopende Zaken

Marum (Groningen): uitgelokte vechtpartij

Zondag 28 februari tegen 03.30 uur besloot een groep van acht jongeren, in discotheek 'De Kruisweg' in Marum, naar huis te gaan. Op het moment dat ze wilden vertrekken begonnen drie jongens vervelend te doen. Ze leverden, in het Fries, commentaar op één van de meisjes in de groep van acht. Ze treiterden haar en zeiden dat ze zich voortaan anders moest kleden. De vriend van het meisje zei dat de jongens op moesten houden met jennen.

Er was alcohol gedronken en de emoties laaiden snel op. Het groepje liep met z'n allen naar de parkeerplaats waar hun auto's stonden. De drie jongens kwamen achter hen aan en vroegen schreeuwend of ze een "houwerij" wilden. Toen ging het mis. De langste van de drie jongens gaf een jongen uit de groep een trap in zijn gezicht, waarop een ander hem probeerde te ontzetten.

Meteen kreeg ook hij een schop in zijn gezicht en volgden er snel nog een paar trappen tegen zijn hoofd. Alle drie de daders trapten en schopten het 19-jarige slachtoffer waar ze hem maar konden raken, totdat hij bewusteloos was. Daarna lieten de raddraaiers hem gewond achter. Het slachtoffer werd naar een cafetaria gebracht, waar een ziekenauto hem kwam ophalen.

Signalement daders:
Dader 1 (begon de vechtpartij): blanke jongen; ca. 22 jaar; ruim 1.90 m. lang; mager postuur; zwart achterovergekamd haar dat aan de zijkanten is opgeschoren; een beginnend zwart snorretje. Hij droeg een blauwe spijkerbroek en een zwart jack.

Dader 2: blanke jongen; ca. 22 jaar; ong. 1.85 m. lang; normaal postuur; lang, in een paardenstaart bijeengehouden, blond krullend haar. Hij had een groen petje op en droeg een z.g. houthakkershemd dat groen/zwart geruit was.

Dader 3: blanke jongen; ca. 22 jaar; ong. 1.85 m. lang; normaal postuur; lichtblond, krullend, kort haar en een blond sikje. Hij droeg een zwarte spijkerbroek en een zwart bomberjack. Alle drie de jongens spraken Fries en de langste van de drie (dader 1) sprak ook Nederlands.

De politie vraagt:

- Wie kent of herkent de daders van de vechtpartij aan de hand van de gegeven signalementen? Dit geldt met name voor de bezoekers van discotheek De Kruisweg op zondag 28 februari die nog niet door de politie zijn gehoord.

- Wie heeft het drietal gezien op weg naar de parkeerplaats, terwijl ze achter de groep van acht jongeren aanliepen?
- Wie kan informatie geven over de vechtpartij op straat, voor de cafetaria?

- Heeft iemand de drie daders misschien zien vertrekken, bijvoorbeeld in een auto?

- Wie heeft in algemene zin informatie of tips betreffende de vechtpartij van zondag 28 februari?

Regiopolitie Groningen
Tel: 0800 - 61 04 (gratis)

***Bekijk het originele bericht voor eventuele foto's***