Ericsson introduceert drie-in-één mobiele telefoon

Datum nieuwsfeit: 25-05-1999

Rijen, 25 mei 1999

- P E R S B E R I C H T -

Ericsson introduceert drie-in-één mobiele telefoon: de T18s

Ericsson introduceert een nieuwe mobiele telefoon, de T18s. Dit kleine toestel combineert drie kenmerken in één: de T18s heeft voice dialling, trilalarm en active flip. De T18s is de eerste in een nieuwe serie van Ericsson. Het is een compacte mobiele telefoon die in de handpalm past en die veel innovatieve functies biedt.

Voice dialling voor gemak en veiligheid De T18s herkent iedere stem. Heeft u de naam Jan en zijn telefoonnummer geprogrammeerd, dan kunt u vervolgens iedere keer als u Jan wilt bellen, eenvoudig zijn naam noemen. De T18s belt hem op. Verder kunt u met uw stem binnenkomende gesprekken wel of niet aannemen. De T18s kan 10 verschillende namen met bijbehorende telefoonnummers onthouden. Voice dialling en - answering is een gemakkelijke en vooral veilige manier om te bellen op momenten dat u uw handen niet vrij heeft.

Trilalarm voor discretie De T18s heeft een trilalarm zodat u alleen weet dat iemand u wilt spreken of een SMS-bericht heeft verzonden. U kunt het trilalarm aanzetten op momenten dat u anderen niet wil storen met uw mobiele telefoon.

Active flip voor gemak U maakt verbinding door de flip te openen en u verbreekt het contact eenvoudig weer door de flip te sluiten. U hoeft geen knop meer in te toetsen om een gesprek te beginnen of te beëindigen.

De Ericsson T18s is een gebruiksvriendelijke dual mode mobiele telefoon met een grafisch display die tot drie regels tekst kan tonen. Het toestel heeft Enhanced Full Rate Speech Coding dat zorgt voor een hoge geluidskwaliteit en wordt in drie kleuren geleverd: granietgrijs, juniperblauw en terrerood. De T18s is klein van formaat (105 x 49 x 24 mm), licht van gewicht (146 gram) en heeft een stand-by tijd van 100 uur en een gesprekstijd van 4 uur.

De T18s is de eerste in een nieuwe (T) serie mobiele telefoons. De T-serie zijn mooie, kleine en slimme mobiele telefoons. De andere telefoons uit deze serie die Ericsson dit jaar nog op de markt brengt zijn de T10 en de T28.

Ericsson is de leider in de New Telecoms World, met innovatieve communicatie-oplossingen die telecom- en datacomtechnologieën combineren met een optimale mobiliteit voor de gebruiker. Met meer dan 100.000 medewerkers in 140 landen, maakt Ericsson communicatie eenvoudiger voor haar klanten - network operators, service providers, ondernemingen en consumenten - over de hele wereld. Ericsson Nederland heeft ongeveer 2.500 medewerkers in dienst die in 1998 een omzet realiseerden van ruim 1,6 miljard gulden.

Noot voor redacties