Slechte start 1999 maakt evenaring jaarwinst Atag onzeker

Datum nieuwsfeit: 25-05-1999
Atag Group

Slechte start 1999 maakt evenaring jaarwinst Atag onzeker

De resultaten van Atag Group N.V. zijn over de eerste vier maanden van 1999 substantieel achtergebleven bij de verwachtingen als gevolg van de slechte marktomstandigheden.

In Duitsland zijn de verkopen in de totale markt voor keuken- en verwarmingsapparatuur sinds het begin van dit jaar meer dan 10% achtergebleven ten opzichte van het vorig jaar. In Nederland daalde de totale afzet van centrale verwarmingsapparatuur.

Tengevolge hiervan heeft Atag Group ten opzichte van vorig jaar een achterstand in omzet en winst opgelopen. Atag voorziet onvoldoende herstel in genoemde markten in het verdere verloop van het eerste halfjaar om hiervoor te compenseren.

Het bestuur van Atag vindt het nog te vroeg om een concrete uitspraak te doen over de omzet en de te verwachten resultaten van het gehele jaar. Wel is duidelijk dat geen verbetering van het resultaat ten opzichte van 1998 verwacht mag worden. Veel zal afhangen van de ontwikkelingen in de verkoop van centrale verwarmingsapparatuur in de tweede helft van dit jaar. De projectenmarkt in Nederland en de doorbraak van hoogrendementsketels in omringende landen bieden nog steeds goede perspectieven.

Bij de Duitse bedrijven zullen geplande ingrepen in de organisatie en kostenstructuur versneld en ingrijpender worden uitgevoerd. Bezien zal worden of daartoe een extra voorziening getroffen dient te worden als buitengewone last in het resultaat van het lopend jaar.

Het bestuur van Atag is voornemens details te verschaffen over de stand van zaken van de genomen maatregelen bij de publicatie van de halfjaar cijfers op 18 augustus 1999.

R.M. Vermeulen
Voorzitter Raad van Bestuur
Atag Group N.V.

Ulft, 25 mei 1999

Voor nadere informatie kunt u contact opnemen met R.M. Vermeulen, tel. 0315 687292, fax 0315 640363.

Atag Group N.V. ontwikkelt, produceert en verkoopt innovatieve en hoogwaardige keuken- en verwarmingsapparatuur voor consumenten in het midden- en hogere segment van de markt en is in Nederland actief onder de merken ATAG, Faber en Pelgrim en in Duitsland onder Seppelfricke, Foron en Wamsler. Het merk ATAG wordt ook internationaal ingezet.

Atag Group N.V.