Gratis in alle Bruna-winkels: Brunalyser II

Datum nieuwsfeit: 26-05-1999
21 mei 1999

VANAF 25 MEI GRATIS IN ALLE BRUNA-WINKELS: BRUNALYSER II

Na een succesvolle introductie van Brunalyser I in 1998, brengt Bruna dit jaar Brunalyser II uit: een interactieve cd-rom waarop alle trendy schoollijnen van Bruna worden afgebeeld en waarmee jongeren hun schoolartikelen-pakket naar eigen smaak kunnen samenstellen. Ook kunnen zij luisteren en kijken naar opnames van onder andere Britney Spears en De Kast. Met Brunalyser II richt Bruna zich tot een belangrijke doelgroep: jongeren in de leeftijd van 10-17 jaar. Bruna benadert hen op een manier die bij hen past: snel, interactief en gebruik makend van moderne communicatietechnologieen.

In 1998 hebben 100.000 jongens en meiden gratis Brunalyser I in de Bruna-winkels opgehaald. Zij reageerden enthousiast op de interactieve manier waarop Bruna haar schoolassortiment presenteert en dit combineert met entertainment en andere functionaliteiten. Vanwege dit succes heeft Bruna besloten ook dit jaar een Brunalyser uit te geven. De uitgave van dit jaar is zeer spectaculair. Niet alleen zijn de schoolartikelen op interactieve wijze verwerkt maar ook kunnen meer dan 12 video's van Britney Spears worden bekeken. Haar nummer 1 hit 'Baby one more time' is in een speciale mix overigens ook via een cd-audio speler te beluisteren.

Via de button van sponsor Chipknip zijn live-opnames van het De Kast-concert in Lemmer te zien. Daarnaast is, speciaal voor Brunalyser II, de Chipknip-game ontwikkeld. Meedoen met dit spel kan van mei tot en met december 1999. Iedere maand zijn prijzen te winnen, waaronder cd-roms, met geld gevulde Chipknips en concertkaartjes voor De Kast. Via www.bruna.nl worden de scores bijgehouden. Voor diegenen die geen internet-aansluiting bezitten wordt via Brunalyser II toegangssoftware van World Access/Planet Internet geleverd.

Jongeren worden geattendeerd op Brunalyser II via het tijdschrift Pauze en uitgaves van Brunactueel, maar natuurlijk ook via www.bruna.nl en op Info.point in bijna 300 Bruna-winkels.

Brunalyser II is geproduceerd en uitgegeven door Van Dijk Multimedia in een oplage van 100.000 stuks en is geschikt voor zowel PC als Macintosh.

Ter informatie:
Bruna is een detailhandelsonderneming, welke actief is op de markt van boeken, cd-roms, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, wenskaarten, dagbladen en computersupplies. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat 131 jaar. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren BV en bestaat uit twee winkelformules, te weten Bruna (400 winkels) en De Boekelier (100 winkels). Van de in totaal 500 winkels hebben er 190 ook een postkantoor .

Voor meer informatie: Bruna BV
Esther v.d. Lelie - Hoofd PR & Interne Communicatie tel. : 030-6391823,
fax : 030-6391801,
e-mail : (elelie@bruna.com)

Wilt u een digitale afbeelding van Brunalyser II?
U kunt deze direct downloaden (300 dpi) vanaf www.bruna.nl/brunaweb/pers