Nieuwsbank

Schrijft, screent en verspreidt persberichten voor journalistiek, search en social media. Hét startpunt om uw nieuws wereldkundig te maken. Ook voor follow-ups, pitches en korte videoproducties.

Nieuwe campagne brengt merk Fortis dichterbij de klant

Datum nieuwsfeit: 26-05-1999
Bron: Razende Robot Reporter
Zoek soortgelijke berichten
Persbericht

Brussel / Utrecht, 26 mei 1999

Nieuwe campagne brengt merk Fortis dichterbij de klant

Wat is Fortis? Waar staat zij voor? Wat voor soort diensten verleent ze? Daar geeft de nieuwe merkcampagne van Fortis antwoord op. Fortis lanceert deze tijdens haar Algemene Vergadering van Aandeelhouders op 26 mei 1999 in Brussel en Utrecht. Uitgangspunt van deze Real Life campagne is het geheel van wensen die mensen hebben en keuzes die zij in hun leven maken. Voor zichzelf, voor de kinderen, in hun werk of hun sociale leven. Wensen en keuzes die vragen om flexibele financiële oplossingen die Fortis kan aanbieden. Of het nu gaat om verzekeren, bankieren of beleggen.

In het voorjaar van 1998 voerde Fortis een campagne die sterk gericht was op de herkenbaarheid van naam en logo. Bijna drie van de vijf de mensen kent spontaan naam en logo van Fortis en 20% van de mensen die Fortis kennen weten waar Fortis voor staat. De Real Life campagne is de volgende stap in het bouwen van Fortis als sterk merk en doet daarmee onder andere ook voorbereidend werk voor de introductie van Fortis Bank. Fortis Bank, een samengaan van ASLK en Generale Bank in België en van Generale Bank Nederland, MeesPierson en VSB Bank in Nederland, wordt op 23 juni 1999 juridisch een feit. Alle activiteiten van de genoemde banken zullen geleidelijk onder het merk Fortis Bank vallen. MeesPierson, zal als merk blijven bestaan voor private banking.

De Real Life campagne is bedoeld voor de brede consumentenmarkt in de Benelux, Fortis' thuisbasis, en loopt van 26 mei tot november van dit jaar. In die tijd worden televisiespotjes vertoond en advertenties geplaatst in tijdschriften in Nederland en in dagbladen en tijdschriften in België.

In de creatieve uitvoering komen de kleuren van het logo in de fotografie terug, waardoor de campagne ook visueel een heel eigen, kleurrijke uitstraling heeft. Door consequent uit te gaan van herkenbare situaties, wordt Fortis een begrijpende en zeer toegankelijke financiële dienstverlener voor mensen die onder alle omstandigheden het beste uit hun leven willen halen.

De nieuwe campagne werd ontwikkeld door Prins Walvisch Communicatie Concepten. Bij Fortis was Monique Opdam verantwoordelijk.

reageer via disqus

Nieuwsbank op Twitter

Gratis persberichten ontvangen?

Registreer nu

Profiteer van het gratis Nieuwsbank persberichtenfilter

advertentie