Geheime wetsvoorstellen 'Bestuurlijke Ophouding' online

Datum nieuwsfeit: 26-05-1999
Buro Jansen & Janssen publiceert Geheime wetsvoorstellen 'Bestuurlijke Ophouding' op Internet

Op vrijdag 7 mei jl. stemde de ministerraad op het nippertje in met het wetsvoorstel 'Bestuurlijk ophouden' van de minister van Binnenlandse Zaken, Peper. Met dit wetsvoorstel krijgen burgemeesters de bevoegdheid om mensen groepsgewijs te arresteren bij 'oproerige bewegingen, ernstige wanordelijkheden, dan wel bij ernstige vrees voor het ontstaan daarvan'. Deze wet zal definitief een einde maken aan de cultuur van vrijheid van demonstratie en manifestatie in Nederland. Hooligans, zoals actief in Rotterdam op 25 april jl. pak je niet met de nieuwe wet.
...

Bent u abonnee? Klik hier om uw wachtwoord op te geven.
Wilt u nu snel binnen tien minuten abonnee worden? Klik dan hier.

Klik hier om het volledige persbericht te lezen