Politiebericht Drenthe

Dirk Neef, 06 - 51 55 79 50

Meppel

Fietser gewond
Een 47 jr. man uit Wanneperveen raakte vanmorgen gewond doordat hij op het fietspad van de Prinsengracht in zijn woonplaats kwam te vallen. Met eenn hoofdwond werd hij overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. De man kwam te vallen doordat hij bij het oprijden van het fietspad met de trapper van zijn fiets achter een paaltje bleef hangen

Westerbork

Lam gestolen
Uit een weiland aan de Orvelterstraat in Westerbork is tussen afgelopen zaterdag en dinsdag een 6 weken oud lam (Texelaar) gestolen.

Diever

Diefstal vanaf kerkhof
Vanaf een graf op het kerkhof aan het Kasteel in Diever is tussen 21 en 25 mei een kruikje met vetplanten gestolen.

Wapserveen/Zorgvlied

Controle Wet Arbeid Vreemdelingen
De vreemdelingendienst van het district West van de politie Drenthe heeft dinsdag samen met een controleur van de arbeidsinspectie op een drietal plaatsen een bedrijfscontrole uitgevoerd op de bepalingen van de Wet Arbeid Vreemdelingen. Er werden daarbij geen onregelmatigheden aangetroffen. De controles werden uitgevoerd bij een vormingscentrum en bosbessenkwekerij in Wapserveen en een horecagelegenheid in Zorgvlied.

Snelheidscontroles

Woensdag werden op de volgende plaatsen radarcontroles uitgevoerd: Peesterstraat Norg (50 km): 130 voertuigen gecontroleerd, 20 overtredingen
Eenerstraat Norg ( 50 km): 159 voertuigen gecontroleerd, 24 overtredingen
Hullenweg Roden (50 km): 60 voertuigen gecontroleerd, 22 overtredingen Achteromweg Peize (50 km): 106 voertuigen gecontroleerd, 28 overtredingen.

De hoogste overtreding werd gemeten op de Achteromweg in Peize waar een auto 92 km/u reed.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe