RPF, SGP en GPV starten actie eerherstel EU-ambtenaar

Datum nieuwsfeit: 26-05-1999

RPF, SGP en GPV starten handtekeningenactie voor eerherstel EU-ambtenaar Paul van Buitenen

(persbericht Eurofractie, 26 mei 1999)

Den Haag - Zaterdag 29 mei 1999 om 13.00 uur zal Hans Blokland, lijsttrekker van RPF, SGP en GPV voor de Euroverkiezingen, het officiële startsein geven voor een handtekeningenactie onder de kiezers voor eerherstel van de 'overgeplaatste' EU-ambtenaar Paul van Buitenen. Van Buitenen is door overplaatsing naar een post bij de gebouwendienst door de Europese Commissie, op een zijspoor gezet. Volgens Blokland moet Van Buitenen ze snel mogelijk zijn oude functie terug krijgen.

Tijdens de 'open dag' van de partijen die deelnemen aan de Euroverkiezingen, zaterdag a.s. in het Tweede Kamergebouw, zijn lijsten beschikbaar waarop kiezers hun steun kunnen geven aan Van Buitenen. Van 10.00 tot 17.00 uur is er de mogelijkheid een handtekening te plaatsen in de Thorbeckezaal. Daar is ook informatie te vinden over de activiteiten van de Eurofractie van RPF, SGP en GPV in het Europees Parlement.

De Eurofractie van RPF-SGP-GPV biedt zaterdag in de Thorbeckezaal het volgende programma aan:

10.00 Informatiemarkt tot 17.00 uur 11.00 Euroquiz 12.00 Actualiteitendebat over de situatie in Kosovo met B.Belder, 3e kandidaat op de lijst RPF-SGP-GPV en redacteur buitenland bij het Reformatorisch Dagblad 13.00 Officiële start handtekeningenactie voor eerherstel voor Paul van Buitenen 14.00 Lijsttrekkersdebat, met kandidaten van de zittende partijen 15.30 Euroquiz

Steunbetuigingen aan Van Buitenen kunnen tot 30 juni aanstaande, ook per post, fax of e-mail worden verzonden aan:

Actie Eerherstel Van Buitenen p/a postbus 23529 3001 KM Rotterdam

Per fax: 010 - 4141501 Per e-mail: eurofractie@eurofractie-sgr.nl

Via deze adressen zijn ook voorgedrukte lijsten voor deze actie van RPF, SGP en GPV verkrijgbaar. De verzamelde handtekeningen zullen worden aangeboden aan de nieuwe Europese Commissie.