Ben niet verbaasd over uitspraak Haagse rechtbank

Den Haag 26 mei 1999

Ik ben Ben mag

Ben niet verbaasd over uitspraak Haagse rechtbank

Op woensdag 26 mei 1999 heeft de president van de rechtbank in Den Haag uitspraak gedaan in het kort geding van Koninklijke KPN nv tegen Ben Nederland bv met betrekking tot het gebruik van de zinsnede 'Ik ben Ben'. De president van de rechtbank wees de eis van KPN dat Ben zou stoppen met het gebruik van de zinsnede 'Ik ben Ben' af. Ben is niet verbaasd over de uitspraak van de rechtbank en noemt het kort geding verspilde tijd en energie.

KPN had Ben gedagvaard omdat KPN in haar reclamevoering eerder ondermeer de zinsnede 'Ik ben KPN' heeft gebruikt. KPN suggereerde dat Ben KPN zou nabootsen en eiste dat Ben onmiddellijk zou stoppen met het gebruik van de zinsnede 'Ik ben Ben'.

De uitspraak van de Haagse rechtbank maakt duidelijk dat Ben het recht heeft zich voor te stellen als 'Ik ben Ben.'

Ben is blij dat met deze uitspraak de juridische strijd over deze zaak beslist lijkt en gaat zich weer volledig richten op het uitbreiden van het netwerk en van het klantenbestand.

Nadere informatie voor de pers:

Henny van der Heiden, communicatiemanager bij Ben: telefoon (070) 305 50 00