Genencor International neemt belang Chinese enzymenfabriek

GENENCOR

Genencor breidt uit naar Azië en Stille Zuidzee

Genencor International Breidt Zijn Aanwezigheid In Regio Azië/Stille Zuidzee

::Onderneming verwerft meerderheidsbelang in grootse enzymenfabriek van China

Rochester (New York, V.S.) - Genencor International consolideerde vandaag zijn aanwezigheid in de regio Azië/Stille Oceaan door een meerderheidsaandeel te verwerven in een productie- en verkoopvestiging met opslagfaciliteiten in Wuxi (China). Genencor (Wuxi) Bio-Products, een joint venture tussen Genencor International en de Wuxi Enzyme Factory, is de grootste producent van industriële enzymen in China. Genencor is voor 80 procent eigenaar van deze joint venture.

Genencor (Wuxi) Bio-Products - dat vroeger werkte onder de naam Wuxi Synder Bio-Products - ondersteunt alle Genencor activiteiten, ook die in verband met enzymen die worden gebruikt in de schoonmaaksector, bij de graanverwerking en in de textielnijverheid. Voor Genencor de controle over de joint venture overnam en deze uitbreidde, hield Wuxi Synder Bio-Products zich enkel bezig met de productie van producten voor de graanverwerkende industrie. De activiteiten van de onderneming beperken zich echter niet enkel tot de productie, maar omvatten ook verkoopondersteuning, klantenservice, technische en logistieke steun.

De joint venture versterkt nog de opmars van Genencor in de regio Azië/Stille Oceaan. Recent nog opende de onderneming een vestiging voor verkoopondersteuning en klantenservice met opslagfaciliteit in Singapore. Daarnaast heeft Genencor nog een verkoopkantoor in Tokio (Japan) en vertegenwoordigingen in Beijing en Sjanghai (China).

'We kunnen onze mondiale en regionale klanten nu een snellere en efficiëntere service aanbieden met onze technologie en bedrijfsprocessen van wereldklasse,' zei Jorgen Krag-Jensen, als vice-voorzitter van Genencor International bevoegd voor de regio Azië/Stille Oceaan en tevens algemeen directeur van de nieuwe joint venture.

Genencor doet belangrijke investeringen in de ruim 39.000 vierkante meter grote Wuxi vestiging, met nieuwe uitrusting en opleiding voor de werknemers om de bestaande productieprocessen te verbeteren. 'Azië is voor onze activiteiten een markt met een sleutelrol. Door een partnerschap aan te gaan met de grootste enzymenfabriek in China krijgen we de mogelijkheid om voor dit deel van de wereld een rechtstreeks aanbod van onze enzymen te creëren,' zei Tom Mitchell, voorzitter en algemeen directer ('CEO') van Genencor International.

Genencor International is een van de grootste bio-technologische ondernemingen en de tweede grootste producent van industriële enzymen ter wereld. De producten worden voornamelijk verkocht aan industriële gebruikers uit de schoonmaakproductensector, de textielverwerkende nijverheid en de graanverwerking. De hoofdzetel van de onderneming is gevestigd in Rochester (NewYork, V.S.) en het Europese hoofdkantoor is gevestigd in Leiden (Nederland). De O&O faciliteiten van de onderneming zijn gevestigd in Palo Alto (Californië, V.S.) en in Leiden. De onderneming heeft over de hele wereld zeven fabrieken in vijf landen.

Dit persbericht is ook te lezen via de website van Genencor, op www.genencor.com.

Contactpersoon: Verenigde Staten - Jack Huttner, V.P. Public Affairs, tel.: +1 716-256-5200; China - Jorgen Krag-Jensen, V.P. Asia-Pacific, tel.: +86-510-3700539; of Europa - Harm Messchendorp, Directeur Verkoopactiviteiten, tel.: +31-71-5686-173, allen van Genencor International, Inc. Website: www.genencor.com

27 mei 99 11:56