ON Technology opent vestiging in Benelux

Datum nieuwsfeit: 27-05-1999

ON Technology opent vestiging in Benelux

Ambitieuze marktbenadering moet tot verdubbeling van de jaaromzet leiden

Amsterdam, 27 mei 1999 - ON Technology, ontwikkelaar van geavanceerde beheersoftware en groupware, opent een vestiging in de Benelux. In eerste instantie concentreert ON Technology zich in de Benelux op het leveren van software voor het beheer van PC's. Met de opening van een vestiging in de Benelux verwacht het bedrijf haar marktpositie snel te kunnen uitbreiden. De Benelux speelt een belangrijke rol in de expansieplannen van ON Technology vanwege de aanwezigheid van grote ondernemingen in deze regio die over zeer grote aantallen desktop computers beschikken. De Benelux-vestiging zal directe ondersteuning bieden aan klanten en tevens aan de locale partners.

"Mede door het nog steeds sterk groeiende PC-park, bestaat er veel vraag naar een product om deze PC's vanaf een centraal punt te beheren," zegt Eric Spannenburg, Country Manager Benelux van ON Technology. "Onze klanten en onze partners, willen een standaard hulpmiddel om met weinig mankracht en in korte tijd de PC's optimaal te kunnen aanpassen aan de in hoog tempo veranderende eisen. ON Command voorziet in deze behoefte en stelt organisaties in staat de totale eigendomskosten van hun PC's aanzienlijk terug te brengen, waardoor de investering zeer snel kan worden terugverdiend."

ON Technology heeft voor het eerste jaar ambitieuze doelstellingen en verwacht meer dan 20.000 licenties te verkopen van haar desktop management product ON Command CCM. Dit komt neer op een omzet van ongeveer 1,5 miljoen dollar, de verwachte groei op jaarbasis is 100 procent. De doelgroep voor het product zijn de 1500 grootste ondernemingen in de Benelux. ON Technology verwacht haar doelstellingen te kunnen realiseren, onder meer door overeenkomsten met Syllogic/Perot Systems op het gebied van beheeroplossingen voor grote organisaties, en met Roccade Civility.

Roccade Civility maakt voor een klant binnen de gemeente Amsterdam gebruik van ON Command CCM voor de distributie van software naar 1200 werkplekken. Roccade Civility verzorgt de totale automatisering van deze klant. Om op elke werkplek de juiste functionaliteit te leveren zijn veel verschillende systemen en netwerken in gebruik. De softwaredistributie gebeurde tot nu toe met eigen ontwikkelde programmatuur en software van derden. De overgang van Windows 3.1 naar Windows NT was aanleiding om de softwaredistributie naar de werkplekken te standaardiseren. Redenen van Roccade Civility om voor ON Technology te kiezen zijn de mogelijkheid om alle software te distribueren en te beheren met dezelfde tool, de functionaliteit ('native install') en de prijs/prestatieverhouding.

Het belangrijkste product van ON Technology is de beheersoftware ON Command CCM, die is gebaseerd op een speciale technologie die het mogelijk maakt toegang te krijgen tot apparatuur voordat het besturingssysteem is geladen. De software maakt het mogelijk om vanaf een centrale locatie - een Windows configureren op meerdere clients tegelijk. ON Command ondersteunt een brede reeks desktop platforms, waaronder Dos, Windows 3.x, Windows 9x en Windows NT. Met behulp van het product kunnen organisaties de totale eigendomskosten significant verlagen en de kwaliteit van de IT-dienstverlening verhogen.

Over ON Technology
ON Technology Corporation is opgericht in 1985 en is een toonaangevend leverancier van software voor het beheer van PC's. Daarnaast levert ON Technology software voor werkgroeptoepassingen. Het hoofdkantoor van ON Technology staat in Cambridge, Massachusetts en het bedrijf heeft vestigingen in Duitsland, Groot-Brittannië, Scandinavië en de Benelux. ON Technology heeft wereldwijd meer dan 200 werknemers. Tot de klanten ven het bedrijf behoren onder andere MCI WorldCom, Bank of New York, Deutsche Telekom, ABC News, Citicorp, Pfizer, Airbus, Swissair, Debitel en Roccade Civility.
ON Technology is op Internet te vinden op adres: www.on.com/.

Voor meer informatie:
Monogram Communication Strategies (MCS) B.V.
contactpersoon: Berith Selling
Tel. +31) (0) 23-562 82 08