VersaTel Telecom neemt VuurWerk Internet over

Datum nieuwsfeit: 27-05-1999

VersaTel Telecom

VersaTel Telecom neemt VuurWerk Internet over

Amsterdam, 27 mei 1999 - VersaTel Telecom International N.V. heeft VuurWerk Internet B.V. overgenomen. VuurWerk is een leider in webhosting in Nederland en België. Naast webhostingdiensten levert VuurWerk ook co-locatie diensten, Internet Access en andere toegevoegde waarde diensten aan voornamelijk kleine en middelgrote bedrijven. VuurWerk is de tweede grootste webhosting provider in Nederland met meer dan 10.000 domeinnaamregistraties en ruim 7.500 klanten wat neerkomt op een marktaandeel van ongeveer 10 procent.

VuurWerk is gevestigd in Haarlem en heeft een team van Internetprofessionals in dienst. Het eigen Internet platform, dat 24 uur per dag, 7 dagen per week bewaakt wordt, stelt VuurWerk in staat een breed scala aan Webhosting diensten te leveren inclusief mailboxen, mailinglijsten, statistieken en geavanceerde scripts waarmee website eigenaren zeer gebruiksvriendelijke webinteractie kunnen bieden aan de eindgebruiker. Door de breedbandige verbinding van VuurWerk met de Amsterdamse Internet Exchange (AMS-IX) wordt snelle toegang tot de websites gerealiseerd. Momenteel wordt Vuurwerk’s platform uitgebreid met een e-commerce module. Door deze uitbreiding kunnen VuurWerk’s klanten nieuwe e-commerce diensten exploiteren waarbij de financiële gegevens zoals credit card data veilig verzonden kunnen worden.

De overname van VuurWerk betekent een belangrijke bijdrage aan VersaTel’s strategie om een leider in de Internetmarkt te worden. Met VuurWerk wil VersaTel haar dienstenpakket uitbreiden met een een scala aan Internet- en datadiensten. Evenals bij de recente acquisities van CSNet en SpeedPort, zal ook Vuurwerk VersaTel’s positie als toekomstige leider van breedbandige multimedia diensten in de Benelux verder verwezenlijken.

VersaTel directeur Gary Mesch: "De acquisitie van VuurWerk is een enorme bijdrage aan onze strategie en helpt ons de positie als leider in hoogwaardige Internetdiensten te verkrijgen. Met VuurWerk’s webhosting en co-locatie diensten zijn we in staat onze zakelijke klanten een scala aan multimedia diensten te leveren en nog meer voordeel te halen uit ons eigen IP backbone netwerk. Gecombineerd met onze ruim 8.000 klanten zou dit VersaTel de grootste provider van spraak- en Internetdiensten maken voor klein- en middelgrote bedrijven."

Bo de Visser, algemeen directeur van VuurWerk: "VersaTel’s netwerk stelt ons in staat onze klanten een kwaliteitsniveau, flexibiliteit en bandbreedte te bieden waarvan we tot nu toe alleen maar konden dromen. Onze klanten zullen een verbindingssnelheid en serviceniveau ervaren dat geen van onze concurrenten kan bieden. Hiermee zullen zij in staat zijn meer concurrentievoordeel te behalen en zich dus een stevigere marktpositie te kunnen verwerven."

VersaTel Telecom International N.V. is een snelgroeiende aanbieder op het gebied telecommunicatie diensten in de Benelux. Het doel van VersaTel is marktleider te worden van multimedia en telecommunicatie diensten voor middelgrote en kleinere bedrijven in Nederland, België en Luxemburg. VersaTel bouwt momenteel een eigen ultramodern glasvezelnetwerk van ruim 2.400 kilometer waarmee 29 steden in de Benelux met elkaar worden verbonden. Met dit eigen netwerk kan VersaTel de middelgrote en kleinere bedrijven breedbandige multimedia- en telecom diensten bieden op hetzelfde niveau dat tot nu toe alleen voor grote bedrijven weggelegd is. VersaTel is in oktober 1995 opgericht en heeft momenteel meer dan 8.000 klanten en 350 medewerkers.

VuurWerk Internet B.V. uit Haarlem is de een na grootste provider van domein-based webhosting en andere geïntegreerde breedbanddiensten in Nederland en België. VuurWerk levert aan voornamelijk kleine en middelgrote bedrijven een brede scala aan Internetdiensten zoals Webhosting, co-locatie diensten, Internet Access, e-commerce oplossingen en andere toegevoegde waarde diensten. VuurWerk is in 1996 opgericht en heeft momenteel ruim 7.500 klanten in Nederland en België.