Persconferentie 100 Jaar CBS

CBS

CBS: Uitnodiging Persconferentie 100 Jaar CBS

Persconferentie jubileumboeken honderd jaar Centraal Bureau voor de Statistiek

Op vrijdag 28 mei organiseren het CBS en de Uitgeverij Stichting beheer IISG een persconferentie naar aanleiding van het verschijnen van een reeks jubileumpublicaties ter gelegenheid van het honderdjarig bestaan van het CBS.
Tijdens deze persconferentie zullen uit de reeks van zeven jubileumpublicaties de volgende drie boeken extra belicht worden:
- Nationaal goed, een bundeling essays over onderwerpen waarover het CBS nu al bijna een eeuw lang cijfers verzamelt. Willem de Vries, directeur Internationale betrekkingen van het CBS, schetst enkele markante sociale en economische ontwikkelingen in Nederland vanaf het begin van deze eeuw.

- Welgeteld een eeuw. Deze publicatie is een gepopulariseerde geschiedschrijving van het CBS. Willem de Vries zal enkele anekdotes uit de geschiedenis van het CBS nader toelichten.
- Het huis der getallen. Anne-Marie Kuijlaars, verbonden aan het Centrum voor Bedrijfsgeschiedenis van de Erasmus Universiteit Rotterdam, gaat aan de hand van haar proefschrift onder andere in op de onafhankelijke positie die het CBS inneemt.
Het CBS nodigt u uit om de presentatie van de jubileumboeken bij te wonen. De bijeenkomst vindt plaats in perscentrum Nieuwspoort, Lange Poten 10 in Den Haag van 11.30 tot 12.30 uur. De zaal is geopend om 11.00 uur zodat u in de gelegenheid bent de publicaties voorafgaand aan de presentatie door te nemen. Er rust een embargo op de publicaties tot 15.30 uur, omdat Hare Majesteit de Koningin de publicaties tijdens een bijeenkomst in de Ridderzaal worden aangeboden.
Als u de persconferentie wilt bijwonen, verzoek ik u vriendelijk het bijgaand antwoordformulier vóór 26 mei aan de persdienst van het CBS terug te faxen. Voor meer informatie over de persconferentie kunt u contact opnemen met de persdienst, telefoon (070) 337 58 16. T E L E F A X

Aan: Centraal Bureau voor de Statistiek
T.a.v.: Persdienst
Fax: (070) 337 59 71

Van: .........................................................

Medium: .........................................................

Telefoon: ......................................................

Fax: .........................................................

E-mail: .........................................................

Onderwerp: Aanmelding persconferentie jubileumboeken honderd jaar Centraal Bureau voor de Statistiek

Datum: ..............................................................

Aantal pagina's: 1

(incl. voorblad)

Hierbij meld ik mij met ... persoon/personen aan voor de persconferentie op 28 mei aanstaande.

18 mei 99 11:00