Shell shirtsponsor nationale hockeyjeugd

Datum nieuwsfeit: 28-05-1999
28-05-1999

Shirtsponsoring voor nationale hockeyjeugd

ROTTERDAM - Shell wordt per 1 juni de shirtsponsor van de beide Jong Oranje-teams (onder 21 jaar), de A-jeugd (onder 18 jaar) en de B-jeugd (onder 16 jaar) van de Koninklijke Nederlandse Hockey Bond (KNHB). Dit is vandaag tijdens een persconferentie van de KNHB in Rotterdam bekendgemaakt. Shell Nederland is de exclusieve sponsor van het nationale jeugdhockey.

Behalve de gewijzigde kledinglijn van de seniorenteams, waarvan Rabobank International shirtsponsor blijft, zijn aan de pers ook modellen van de nieuwe wedstrijd- en trainingstenues voor de overige nationale elftallen getoond. In de loop van het jaar volgen de tenues met Shell-uitingen voor de twaalf jeugd-Districtsteams.

KNHB en Shell willen de nationale jeugdteams in de toekomst meer zichtbaar te maken voor de brede groep hockeyjeugd op de verenigingen. Het wedstrijd- en oefenschema van de Jong Oranje-teams wordt nu nog hoofdzakelijk bepaald door activiteiten buiten Nederland, zoals het EK, het WK en stages. In Nederland vinden hoofdzakelijk de trainingsactiviteiten plaats.De A- en B-jeugdteams kennen als voornaamste activiteit het jaarlijkse internationale Paasjeugdtoernooi. Het aantal trainingen en stages van deze teams is beperkt.

Momenteel worden voor het nieuwe seizoen de mogelijkheden bekeken om de programma's van de jeugdteams te koppelen aan activiteiten bij hockeyverenigingen. De bijscholing van jeugdtrainers en coaches van de gastvereniging kan via het laten observeren/analyseren van wedstrijden en trainingen van de jeugdteams een praktische invulling krijgen. Verder kan aan de sterk in ontwikkeling zijnde schoolhockey-activiteiten, waarbij verenigingen met scholen in hun omgeving een 'contract' aangaan, een extra impuls worden gegeven. Om het schoolhockeyproject verder handen en voeten te geven zullen dit najaar via de sponsoring van Shell onder tweederde van de 310 hockeyverenigingen in totaal zo'n tienduizend sticks, een zelfde hoeveelheid ballen en ruim vijfduizend trainingshesjes gratis worden verspreid.