Abn Amro benoemt drie directeuren-generaal

Datum nieuwsfeit: 28-05-1999

ABN AMRO Bank N.V.
Public Relations (AA 1130)
Foppingadreef 22
1102 BS Amsterdam Zuidoost
The Netherlands
Tel. +31 (0)20 628 89 00
Fax. +31 (0)20 629 54 86
28 mei 1999

ABN AMRO BENOEMT H.Y. SCOTT BARRET, N.W.A. BANNISTER EN S.A. LIRES RIAL TOT DIRECTEUR GENERAAL

ABN AMRO benoemt per 1 juni 1999 drie directeuren-generaal. In de divisie Investment Banking zijn dat H.Y. Scott Barret en N.W.A. Bannister, beide Britse ingezetenen. In de divisie Buitenland is dat de Braziliaan S.A. Lires Rial. De benoemingen vloeien voort uit de groeiende verantwoordelijk- heden in de betreffende werkgebieden. Ook illustreren zij het toenemende internationale karakter van de leiding van de bank.

De heer H.Y. (Hugh) Scott Barret heeft grote ervaring in de wereld van investment banking. Van 1984 tot 1996 bekleedde hij verschillende management functies bij Swiss Bank Corporation. In 1996 werd hij als managing director bij ABN AMRO verantwoordelijk voor de M&A activiteiten van de bank in Europa. Tegelijkertijd werd hij lid van het bestuur van de joint venture ABN AMRO Rothschild. Als directeur-generaal zal de heer Scott Barret (40) zich richten op een voortgaande groei van het wereldwijde M&A bedrijf.

De heer N.W.A. (Nick) Bannister werd in 1998 als managing director verantwoordelijk voor het wereldwijde aandelenbedrijf (trading, sales en research) van de bank. Zijn benoeming tot directeur-generaal onderstreept het belang dat de Raad van Bestuur aan deze activiteit hecht. Voor zijn indiensttreding bij ABN AMRO in 1994, werkte Nick Bannister (40) als hoofd Sales bij Union Bank of Switzerland Ltd en Warburg Securities. In 1994 werd hij directeur bij Hoare Govett Ltd. In 1997 kreeg de heer Bannister de eindverantwoordeLijkheid voor het aandelenbedrijf van de bank in Europa, het Midden Oosten en Afrika.

De heer S.A. (Sergio) Lires Rial is regiomanager Azië Pacific. Zijn benoeming tot directeur-generaal sluit aan bij het groeiend belang van deze regio voor de bank. Sergio Rial trad in 1984 in dienst van ABN AMRO en heeft sindsdien brede ervaring opgebouwd in commercial banking in Brazilië, als country manager voor Portugal en in investment banking vanuit Amsterdam. In 1995 werd Sergio Rial (38) country manager voor China en Hong Kong. Sinds 1998 is hij regiomanager Azië Pacific, standplaats Singapore.

Perscontacten:
Drs. E. van Velzen

Aan deze informatie kunnen geen rechten worden ontleend