www.bruna.nl uitgeroepen tot beste webwinkel

Datum nieuwsfeit: 28-05-1999
28 mei 1999

WWW.BRUNA.NL: BESTE WEBWINKEL

www.bruna.nl is uitgeroepen tot de nummer 1 van de Nederlandse WebWinkel Top 10. Dit blijkt uit een kwalitatief benchmark onderzoek dat in opdracht van Retail One is uitgevoerd. De Bruna-website kwam als beste uit de bus na vergelijking van 55 websites op punten als klantenbinding en -service, interactiviteit en kwaliteit van informatie.

Retail One publiceert de Nederlandse WebWinkel Top 10 om inzicht te verschaffen over de mogelijkheden rond internet-commerce en de manieren waarop i-commerce op dit moment wordt ingezet. De Top 10 werd bekend gemaakt tijdens de opening van Onderzoekscentrum Retail One op 27 mei j.l.. Bruna werd tot beste WebWinkel uitgeroepen na selectie en beoordeling van 55 websites. Deze sites werden met elkaar vergeleken op zes gebieden: vindbaarheid, producten/diensten, kwaliteit van informatie, entertainment, interactiviteit en klantenbinding en -service.

Vanaf heden zal Retail One ieder kwartaal een Nederlandse WebWinkel Top 10 publiceren.

Meer informatie over de Nederlandse WebWinkel Top 10 en het onderzoek van Retail One vindt u op www.retailone.nl

Ter informatie:
Bruna is een detailhandelsonderneming, welke actief is op de markt van boeken, cd-roms, tijdschriften, papier- en schrijfwaren, strips, wenskaarten, dagbladen en computersupplies. In deze branche is Bruna marktleider. De winkelformule Bruna bestaat 131 jaar. Sinds 1996 is Bruna BV een volledige dochter van Postkantoren BV en bestaat uit twee winkelformules, te weten Bruna (400 winkels) en De Boekelier (100 winkels). Van de in totaal 500 winkels hebben er 190 ook een postkantoor .

Noot voor de redactie,

Noot voor redacties