Keniaanse safari - workshop in Artis

Artis

Amsterdam, mei 1999

Keniaanse safari - workshop in Artis

Op zaterdag 29 mei a.s. organiseert Artis in samenwerking met Westerveld Veldwerk Safari's een boeiende en ontspannende workshop voor aspirant-deelnemers aan de veldwerksafari's en voor iedereen die belangstelling heeft voor de milieu-aspecten en de bewoners van de Oost Afrikaanse savanne.

Deze dagvullende workshop in Artis vangt aan om 10.00 uur met een introductie over de Westerveld Veldwerk Safari's die plaatshebben in de Tsavo nationale parken van Kenia. Vervolgens zal Frans J. Engelsma, die het veldwerkproject dit jaar bezocht, bioloog en werkzaam in Artis, ingaan op de problematiek van het rijke, maar sterk bedreigde ecosysteem van de Oost Afrikaanse savanne en vertellen over haar bewoners.

Na de lunch staat een uitgebreide, informatieve rondleiding door Artis op het programma, waarbij met name aandacht wordt geschonken aan de Afrikaanse (savanne-)dieren, zoals zebra's, gnoes, olifanten, diverse katachtigen en de kleurrijke vogels. Met informatie over en het inkijken van diverse boeken, reisgidsen en dierengidsen zal deze dag worden beeindigd.

De kosten voor deze geheel verzorgde dag, inclusief toegang tot Artis, deelname aan de workshop, koffie, thee en een lunch, bedragen ƒ 75,00 per persoon, voor abonnementhouders bedraagt de deelname ƒ 52,50. Voor deze 'Afrikaanse' dag kunt u reserveren op telefoon 0294 - 261457 van Westerveld Conservation Trust. U vindt Artis op de Plantage Kerklaan 40 te Amsterdam, tel 020-5233400.

Programma:

10.00 uur ontvangst met koffie in de Flamingoserre

10.30 uur introductie Westerveld Veldwerk Safarireizen

11.00 uur 'Oost Afrikaanse savanne, een rijk, maar sterk bedreigd ecosysteem'

12.15 uur lunch in de Flamingoserre

13.15 uur 'De bewoners van de Oost Afrikaanse savanne'

14.00 uur rondleiding langs Afrikaanse dieren

15.30 uur informatie over boeken, reis- en dierengidsen

16.00 uur afsluiting met thee in de Flamingoserre

------------------------------------

Westerveld Conservation Trust, Flevolaan 34, 1399 HG Muiderberg

tel. 0294 - 261457, fax. 0294 - 262080, e-mail (mg.vanWesterop@ncd.nl)