PvdA tijdens open dag in de Tweede Kamer

Datum nieuwsfeit: 29-05-1999
Partij van de Arbeid

PvdA tijdens de open dag in de tweede kamer 27 mei 1999 PvdA-voorlichting

Zaterdag 29 mei houdt de Tweede Kamer een Open Dag in het kader van de Europese verkiezingen.

De activiteiten van de Partij van de Arbeid spelen zich, tussen 10.00 en 16.00 uur voornamelijk af in en rond de Suze Groenewegzaal op de begane grond van het Tweede-Kamergebouw. In deze zaal wordt meermalen de film De Keuken van Kok gedraaid en zullen verschillende PvdA-kamerleden en kandidaat-EuroparlementariÙrs aanwezig zijn om vragen van het publiek te beantwoorden.

Om 11.00 uur presenteert PvdA-EuroparlementariÙr Jan Marinus Wiersma in dezelfde zaal de campagne voor de Europese verkiezingen.

De lijsttrekker van de PvdA-Eurodelegatie Max van den Berg opent om 13.15 uur in de Suze Groenewegzaal de postertentoonstelling Europa in Beeld. De posters zijn ontworpen door studenten van de Design-academie in Tilburg.

Om 14.00 uur gaat Jan Marinus Wiersma in debat met kandidaten voor het Europees Parlement van de andere politieke partijen. Dit debat vindt plaats in de Thorbeckezaal op de tweede etage.

Om 15.30 uur spreekt de minister van VROM Jan Pronk onder andere over het Europees milieubeleid en gaat hij in gesprek met bezoekers van de Open Dag.