Duo concert New Way en Proclamation in Hoogeveen

Datum nieuwsfeit: 30-05-1999

Duo concert NEW WAY en PROCLAMATION

Zondagavond 30 mei a.s. zullen 2 koorgiganten een duo-concert gaan geven in cultureel aktiviteitencentrum 'HET PODIUM' in Hoogeveen.

Beide koren NEW WAY en PROCALMATION zijn, vooral in Hoogeveen en wijde omgeving, voor veel mensen geen onbekenden meer. In vele kerk- en jongerendiensten van diverse gezindten verleenden zij hun medewerking.

NEW WAY is als interkerkelijk jeugdkoor al meer dan 20 jaar actief in de wijde omtrek, ze zingen met veel plezier en enthouiasme, een gevarieerd aanbod aan zowel Engelse als Nederlandstalige liederen, varierend van rustige luisterliedjes tot bruisende en swingende gospelsongs. NEW WAY bestaat gemiddeld uit zo'n 40 jonge mensen van +/- 18 tot 35 jaar. Volgens de laatste melding zijn ze dat momenteel precies, 15 jongens en 25 meiden. Ondanks dit flinke aantal is het koor nog steeds op zoek naar uitbreiding. NEW WAY beschikt tegenwoordig over een eigen site op het internet, die je kunt vinden op www.rendo.dekooi.nl/~mulder 26 waar je allerlei leuke dingen kunt vinden over het koor.

PROCLAMATION is iets kleiner en bestaat op dit moment uit 24 jongeren. Dit koor heeft in tegenstelling tot veel andere jongerenkoren het eigenzinnige karakter om alleen en uitsluitend eigen, zelfgeschreven liederen te zingen, wat voor 100% ten goede komt aan de beleving en inzet bij hun optredens.

In februari dit jaar mocht PROCLAMTION hun 25-jarig jubileum vieren, waarvan ze de laatste 13 jaar geleid werden door tekstschrijver/dirigent/pianist Geert Oldenbeuving. Ook bracht PROCLAMATION, op verzoek van enthouiaste bewonderaars, 2 CD's uit waarop je een flink aantal van hun zelfgeschreven songs terug kunt vinden. Er liggen zelfs plannen om aan een 3e CD te beginnen.

Beide koren worden begeleid door een eigen begeleidingsband, waaronder piano, gitaren, drumstel enz..

Het belooft een gedenkwaardige avond te worden, vol van imposant jeugdkoorzang, een evenement dat je voor f 7,50 eigenlijk niet mag missen.

Het concert begint om 19:30 uur en vanaf 19:00 uur is de zaal geopend. Deze avond wordt georganiseerd door St Hosea Six. Het volgende evenement van St. Hosea Six, wat je al vast in je agenda kunt schrijven, is op 12 juni: de Holy Beans Disco Party.

Meer informatie kun je krijgen op tel: 0528 278903 of op email hoseasix@hotmail.com of kom even langs op de website www.angelfire.com/ne/hoseasix/