BMC Software en Siemens verbeteren beschikbaarheid SAP R/3

Datum nieuwsfeit: 31-05-1999

BMC Software en Siemens verbeteren beschikbaarheid SAP R/3

Automatische synchronisatie productie- en bestemmingsdatabase SAP R/3 zonder downtime

Nieuwegein, 31 mei 1999 ? BMC Software en Siemens Business Services (SBS), toonaangevend leverancier van innovatieve bedrijfsoplossingen, hebben in het kader van een samenwerkingsovereenkomst OnlineSync voor SAP R/3 ontwikkeld. OnlineSync voor SAP R/3 is een software-oplossing die ervoor zorgt dat de SAP R/3-database on line blijft tijdens het synchronisatieproces. Hiermee wordt de applicatiebeschikbaarheid geoptimaliseerd en uitval tot een minimum beperkt.

Kenneth Lindstr øm, directeur Business Development van Siemens Business Services, gaf te kennen dat OnlineSync voor R/3 de eerste van een reeks innovatieve oplossingen is waarmee beide partners het functioneren en het onderhoud van SAP R/3 willen vereenvoudigen.

De langetermijn samenwerking tussen BMC Software en Siemens zal zich toespitsen op de ontwikkeling van bedrijfsoplossingen die voor hun klanten resulteren in betere beheervoorzieningen en services. ?De samenwerking tussen BMC Software en Siemens zal nieuwe oplossingen opleveren waarmee het beheer van bedrijfsapplicaties kan worden geoptimaliseerd?, aldus Alan Skidmore, vice president Distributed Systems Recovery, BMC Software. ?Ook in de toekomst blijven wij met Siemens werken aan verdere ontwikkeling en verbetering van onze gegevensbeheertechnologie.?

OnlineSync voor R/3

OnlineSync is een baanbrekende oplossing voor gebruikers van SAP R/3. Testdatabases kunnen worden gevuld met gegevens afkomstig van productiesystemen, zonder dat het ten koste gaat van de systeembeschikbaarheid. Met OnlineSync wordt automatisch een momentopname gemaakt van de R/3-productiedatabase, waarna de bestemmingsdatabase meteen daarmee wordt gesynchroniseerd. Bij elke synchronisatie kan OnlineSync, indien gewenst, bestandsnaam- en andere veranderingen in de bestemmingsdatabase doorvoeren.

Andere voordelen van OnlineSync:

· volledige automatisering van het synchronisatieproces;

· de mogelijkheid test- of ?zandbak?-systemen te gebruiken in plaats van productiesystemen voor queries, rapportages en back-ups, zodat de beschikbaarheid van de productiesystemen wordt vergroot;

· automatisering van ingewikkelde, foutgevoelige taken, zodat de TCO beperkt blijft en het IT-personeel minder wordt belast.

Siemens? services voor R/3

SBS biedt OnlineSync-services die neerkomen op individuele consultancy voor bedrijfsprocessen die worden ondersteund door R/3, met als doel optimalisatie van deze processen en de omgeving. De services omvatten onder meer analyse en verbetering van de performance en gegevensbeschikbaarheid, on line training en testscenario?s voor eurofunctionaliteit en millenniumbestendigheid.

Siemens Business Services

Siemens Business Services (SBS) is een vooraanstaand leverancier van innovatieve IT-oplossingen en -services. Als strategische partner biedt SBS haar klanten een allesomvattend pakket services voor het gehele IT-traject van ontwerp tot bouw tot exploitatie. SBS heeft klanten in 37 landen over de hele wereld en behaalde over boekjaar 1997/98 een omzet van ruim DM 6,2 miljard. Het bedrijf is eigendom van Siemens AG en het hoofdkantoor is gevestigd in München.

BMC Software BMC Software is wereldwijd toonaangevend leverancier van beheeroplossingen waarmee de beschikbaarheid, de performance en het herstelvermogen van bedrijfskritische applicaties kunnen worden gewaarborgd. Dankzij deze Application Service Assurance zijn applicaties die voor bedrijven en hun klanten cruciaal zijn, gegarandeerd 24 uur per dag beschikbaar. Vooraanstaande internationale bedrijven stellen al meer dan 18 jaar vertrouwen in BMC Software. BMC Software is een Forbes 500-onderneming en maakt deel uit van de S&P 500. De omzet over boekjaar 1999 bedroeg ruim $1,3 miljard. BMC Software is gevestigd in Houston, Texas en is actief in meer dan 50 landen. De Nederlandse verkooporganisatie is gevestigd in Nieuwegein. Additionele informatie over BMC Software kunt u ook vinden op de BMC Software home page op: www.bmc.com

Meer informatie via:

BMC Software B.V. Schoep & Van der Toorn