Politiebericht Drenthe

16:41 maandag 31 mei 1999

Dirk Neef, 06 - 51557950

Havelte

Vrachtauto van de weg - bestuurder licht gewond Maandagmorgen raakte een 28 jr. man uit Noordwolde lichtgewond toen hij op de Van Helomaweg bij Havelte met een vrachtauto van de weg raakte. De man vervoerde op de vrachtauto een kleine mobiele graafmachine. Volgens de bestuurder blokkeerden plotseling de remmen van de auto. Uit het technisch onderzoek van de politie blijkt echter dat de auto een klapband heeft gehad en dat daarna de bestuurder sterk is gaan remmen. De auto kwam in ieder geval in de rechterberm, raakte daar een boom om hierna op de linkerkant te kantelen. De graafmachine viel van de laadbak. De bestuurder knalde met het hoofd tegen de voorruit en werd in het ziekenhuis van Meppel onderzocht en behandeld.

Darp

Taxi van de weg
Op de Ruiterweg in Darp kwam maandagmorgen een 22 jr. vrouw uit Wolvega met de door haar bestuurde taxi in een sloot terecht. De vrouw werd lichtgewond overgebracht naar het ziekenhuis in Meppel. Vermoedelijk is de auto met de wielen in de rechterberm gekomen waarna de vrouw de macht over het stuur verloor. De auto schoot de weg over om in de links van de weg gelegen sloot tot stilstand te komen.

Beilen

Bromfietser gewond
Bij een aanrijding tussen een personenauto en een bromfiets op de kruising van de Sportlaan met de Esweg in Beilen, raakte maandagmorgen de 17 jr. bromfietser uit Beilen gewond. De 87 jr. uit Hoogeveen afkomstige bestuurder van de auto liet op de kruising de doorgang niet vrij voor de hem tegemoetkomende bromfiets. De bromfietser werd door een huisarts behandeld aan een aantal lichte verwondingen.

Hoogeveen

Geen voorrang
Een 19 jr. vrouw uit Hoogeveen raakte maandagmiddag gewond doordat zij op de kruising van de Raadhuisstraat met de Bilderdijklaan in haar woonplaats, op haar bromfiets werd aangereden door een auto bestuurd door een 29 jr. plaatsgenoot. De man verleende geen voorrang aan de bromfietster. De vrouw werd per ambulance naar het ziekenhuis gebracht.

Eelde-Paterswolde

Autos beschadigd
In de nacht van zondag op maandag hebben onbekenden in de A H G Fokkerstraat in Eelde-Paterswolde twee autos beschadigd door daarvan de ruitenwissers te vernielen.

Uffelte

Vernieler hekwerk doorgereden
Zaterdagavond rond 19.00 uur heeft zeer waarschijnlijk een onbekende bestuurder van een blauwe tractor op de Dorpsstraat in Uffelte 20 tot 30 meter hekwerk kapot gereden. Het hekwerk staat vrij dicht naast de rijbaan. Achter de bewuste tractor zat een werktuig. Getuigen hebben gezien dat de tractor stopte en dat de bestuurder stukken hek uit het werktuig haalde. De politie in Diever wil graag in contact komen met de bestuurder van deze tractor en met getuigen van dit voorval.

Assen

Man valt in betonnen put
Een 31 jr. man uit Winschoten is maandagmorgen met nog onbekend letsel overgebracht naar het ziekenhuis van Assen. Op een bouwplaats aan de Hoofdvaartweg in Assen viel hij in een betonnen bouwput. Waarschijnlijk is hij uitgegleden. Ambulancepersoneel heeft samen met enkele brandweermensen en met behulp van een bouwkraan, de gewonde man uit de put gehaald waarna hij werd overgebracht naar het ziekenhuis.

Verkeerscontroles

Maandagmorgen werden op de volgende plaatsen (50 km wegen) radarcontroles uitgevoerd;
Beilerstraat Assen: 120 voertuigen gecontroleerd, 14 overtredingen Groningerstraat Assen: 318 voertuigen gecontroleerd, 36 overtredingen Thorbeckelaan Assen, 246 voertuigen gecontroleerd, 24 overtredingen.

info@politie-drenthe.nl Politie Drenthe, voor een veilig en leefbaar Drenthe