European Partnering Event

Vereniging FME-CWM

Zoetermeer, 10 mei 1999

European Partnering Event, Amsterdam, 1 juni 1999

Het Innovation Relay Centre Nederland (IRC-NL) organiseert een 'brokerage event'. Dit evenement is speciaal bedoeld voor innovatieve kleine en middelgrote bedrijven die op zoek zijn naar zakenpartners in Europa. Dit met het oog op technologie-uitwisseling en/of gezamenlijk onderzoek.

Het ochtendprogramma bestaat uit lezingen over technologie-uitwisseling binnen Europa. Tevens wordt gesproken over het vormen van een Europees samenwerkingsverband voor een gesubsidieerd onderzoeksproject. Het middagprogramma bestaat uit bilaterale gesprekken met verschillende bedrijven uit Europa. Dit om te komen tot samenwerkingsverbanden, uitbesteding, gezamenlijke marktontwikkeling, licentieovereenkomsten of gesubsidieerde Europese onderzoeksprojecten. De lezingen in de ochtend gevolgd door het aangaan van bilaterale gesprekken vormen een ideale combinatie om de eerste contacten te leggen voor Europese samenwerking.

Samenwerkingsverbanden hebben meerdere voordelen. Men krijgt bijvoorbeeld toegang tot bestaande know-how en data, waardoor de time-to-market verkort kan worden. Verder kan men het werk én de technische en financiële risico's delen. Tevens kan men toegang verkrijgen tot nieuwe technologische- of geografische markten.

Het evenement is interessant voor kleine en middelgrote bedrijven die actief zijn op - of geinteresseerd zijn in - de volgende vier onderwerpen: Het eerste onderwerp betreft "Geavanceerde gereedschappen en methoden in stukproductie en productie van kleine series". Het gebied omvat technologieën zoals 'Reverse Engineering', wat vooral interessant is voor gereedschapsproducenten en andere high tech bedrijven, die gebruik maken van CAD/CAM en CNC machine werktuigen met drie- of vijfassen besturing. Het tweede onderwerp betreft "Kwaliteitscontrole en Automatisering". Toepassing vindt men op industriële gebieden, zoals de houtverwerkings- en meubelindustrie, de metaalbewerkingsindustrie en de assemblage-, sorteer- en verpakkingsindustrie. Geavanceerde 'Visual Control'-systemen en 'Artificial Intelligence' technieken maken deel uit van de onderzoeksgebieden. Het derde onderwerp betreft "Transport onder gecontroleerde omstandigheden". Het gebied omvat nieuwe systemen om goederen, inclusief kwetsbare goederen en voedsel, te monitoren tijdens overslag en vervoer. Het laatste onderwerp betreft "Technologie van Productontwikkeling". Het gaat hier om technologieën en organisatorische maatregelen om een bedrijf beter in staat te stellen producten op de markt brengen voordat hun concurrenten dat doen. Sleutelwoorden zijn: 3D CAD/CAM, 'Virtual Reality', 'Product Data Management', 'Concurrent Engineering' en 'Quality Function Deployment'.

Inschrijven geschiedt middels de website. De uiterste datum van inschrijving is 18 mei 1999 .
Actuele informatie over dit European Partnering Event, vele andere evenementen en het Innovation Relay Centre Nederland vindt men op www.irc-nl.org/inertia , of u kunt bellen naar 070-3610 280.

Vereniging FME-CWM
Boerhaavelaan 40 Postbus 190 2700 AD Zoetermeer Telefoon (079) 353 11 00 Telefax (079) 353 13 65 E-mail (com@fme.nl)