Politiebericht De Leijgraaf

Datum nieuwsfeit: 01-06-1999

Dinsdag 1 Juni

AUTODIEFSTAL, UDEN

Maandag is vanaf de Mr. Van Coothstraat in Uden een grijze Opel kadett ontvreemd. Op de auto zit het kenteken LZ-65-VN.

MAN VALT VAN DAK, VEGHEL

Een 41-jarige inwoner van Erp is maandagavond gewond geraakt nadat hij vanaf een hoogte van drie meter van een dak was gevallen. Hij is met hoofdletsel opgenomen in het Sint Josephziekenhuis in Veghel. De man werd omstreeks 21.00 uur op het dak van een woning aan De Bunders gesignaleerd. Agenten die op verzoek van omwonenden ter plaatse poolshoogte namen verzochten de man, die een verwarde indruk maakte, naar beneden te komen. Hiervoor werd een ladder tegen de gevel geplaatst die door een politieman werd vastgehouden. Toen de man met één voet op de ladder stond verloor hij echter zijn evenwicht en viel voorover naar beneden. Het is niet bekend waarom de man zich op het dak bevond.

MOTORRIJDER ONDERUIT, UDEN

Een 29-jarige motorrijder uit Volkel is in de nacht van maandag op dinsdag met onbekende verwondingen in het ziekenhuis te Veghel opgenomen. De man verloor omstreeks 00.30 uur op de rotonde nabij de Volkelseweg de macht over het stuur en schoof onderuit. De motor moest worden weggetakeld.

BEDRIJFSINBRAAK, UDEN

Bij een inbraak bij een bedrijf aan de Loopkantstraat is een geldbedrag van enkele honderden guldens buitgemaakt. De inbraak is in de nacht van maandag op dinsdag gepleegd. De dader(s) verschafte(n) zich de toegang door een toegangsdeur te forceren.

DIEFSTAL MET GEWELDPLEGING, VEGHEL

Dinsdagmorgen is een overval gepleegd op een juwelier aan De Molenwieken te Veghel. Tegen 10.00 uur kwam een onbekende man de juwelierszaak binnen en liet zich informeren over enkele sieraden. Nadat een vitrinekast was geopend nam de onbekende man een vuurwapen in zijn hand, bedreigde daarmee de juwelier en deed vervolgens een greep in de vitrinekast. Hij is hierna met medeneming van een onbekend aantal sieraden de winkel uitgevlucht. Tien minuten na de overval hield de politie op de Deken Snoekxstraat een inwoner van Veghel aan die voldeed aan het signalement van de verdachte. Bij nader onderzoek bleek de man echter niets met de overval te maken te hebben. Hij is hierop direct in vrijheid gesteld.

Signalement Het gaat hier om een blanke man van ongeveer 25 jaar met een lengte van circa 1.75 a 1.80 mtr. Hij droeg een witte pet.

Getuigen De politie van Veghel is op zoek naar eventuele getuigen. Zij worden verzocht met haar contact op te nemen via tel.nr. 0413-323131.