Nieuw Kamerlid voor de PvdA: Rik Hindriks

Partij van de Arbeid

Nieuw Kamerlid voor de PvdA: Rik Hindriks

1 juni 1999 PvdA-voorlichting

Vandaag wordt (drs) D.V. (Rik) Hindriks beÙdigd als lid van de Tweede Kamer der Staten-Generaal voor de Partij van de Arbeid. Hij volgt Anneke van Dok-van Weele op die is benoemd tot burgemeester van Vlissingen.

Rik Hindriks werd geboren op 8 november 1953 in Den Haag. Na het behalen van zijn HBS-B diploma studeerde hij aan de Hogere Zeevaartschool in Amsterdam. Daarna volgde hij de studie economie aan de Universiteit van Amsterdam waar hij in 1979 cum laude het doctoraal-examen behaalde (hoofdvakken verkeer en vervoerseconomie, externe organisatie).

Hij vervulde de functies van stuurman bij Chevron Tankers, cost-engineer bij Fokker, chef planning en begroting bij de Postgiro/Rijkspostspaarbank, hoofd financiÙle zaken bij het Koninklijk Instituut voor de Tropen, controller bij ITT Publitec en bij MID. Vanaf 1994 werkte hij voor Thyssen Liften als controller en (sinds 1996) als financieel directeur.

Hindriks is lid van de PvdA sinds 1975. Van 1995 tot 1998 was hij lid van Provinciale Staten van Zuid-Holland en hield zich als statenlid onder meer bezig met economische zaken en bodemsanering.